Elektromobilność Nowa ciężarówka na wodór od Toyoty 04 kwietnia 2020 Elektromobilność Nowa ciężarówka na wodór od Toyoty 04 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Japoński koncern samochodowy ogłosił rozpoczęcie współpracy z producentem samochodów autobusowych i ciężarowych Hino Motors. Razem skonstruują i wyprodukują pojazd z napędem wodorowym. Ciężarówka ma osiągnąć zasięg nawet do 600 km. Reklama Toyota jest jedną z pierwszych globalnych marek, które zdecydowały się zrezygnować ze stosowania w swoich pojazdach napędów z silnikiem Diesla. Bardzo śmiało i sukcesywnie rozwija samochody elektryczne. Zajmuje się również zastosowaniem ogniw wodorowych. Teraz inżynierowie Toyoty podjęli się kolejnego kroku w rozwijaniu tej technologii. Japońska marka zapowiedziała rozpoczęcie produkcji ciężarówek wodorowych we współpracy z Hino Motors, która od 2013 roku produkuje modele Hino 700, znane też jako Hino Profia. To właśnie na bazie projektu tego pojazdu powstanie nowa ciężarówka. Samochód ma być lżejszy, z dwoma silnikami wodorowymi. Japończycy stosują je już w Toyocie Mirai. Z tego samego układu skorzystali przy współpracy z amerykańską marką Kenworth. Efekt ich wspólnej pracy można zobaczyć poniżej. E-mobilna konkurencja z Korei W przypadku Hino pojazd jest mniejszy i według zapowiedzi ma mieć zasięg nawet do 600 km. Od pięciu lat Toyota realizuje program „Toyota Environmental Challenge 2050”. Gigant z Japonii chce przekształcić swój koncern na przyjazny dla środowiska. Konkurencja jest spora. Jeszcze przed globalną pandemią koronawirusa koreański Hyundai zapowiadał rozpoczęcie w kwietniu 2020 roku pilotażowy program dla swoich ciężarówek wodorowych w Szwajcarii. Koncern chciał wypuścić na drogi 50 ciężarówek Hyundai X2 Xcient o masie 18 ton i sprawdzić ich sprawność. Producenci mają nadzieję, że za pięć lat po Europie Zachodniej będzie na drogach 1600 takich pojazdów. Źródło: biznesalert.pl, 40ton.net Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.