Elektromobilność Nowa Dacia miała być hitem wśród samochodów elektrycznych, a wzbudziła sprzeciw Francuzów 26 października 2020 Elektromobilność Nowa Dacia miała być hitem wśród samochodów elektrycznych, a wzbudziła sprzeciw Francuzów 26 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Dacia, w drodze do perfekcji, postanowiła skorzystać ze współpracy z Renault, pionierem rynku motoryzacyjnego i w efekcie stworzyła Dacię Spring. Premierze wizualizacji auta towarzyszyły jednak nie tylko zachwyty, ale i krytyczne komentarze francuskich związków zawodowych. Reklama Elektromobilność dla wszystkich Nowa Dacia Spring to elektryczny crossover przeznaczony na europejski rynek samochodowy. Samochód miał przełamywać standardy nowoczesnym wyglądem i zeroemisyjnym charakterem. Pomimo europejskiego pochodzenia auta Dacia nie będą produkowane ani w Rumunii, ani w ojczyźnie marki Renault, a w Chinach. Premiera najnowszego odkrycia w branży elektromobilności wzbudziła przez to niezadowolenie członków francuskich związków zawodowych. Dacia Spring 100% elektryk, ma wejść na rynek w ciągu przyszłego roku. Produkcję samochodów zaplanowano w Chinach, co według członków związków zawodowych jest nieprzemyślanym posunięciem. Po pierwsze transport tych samochodów z Azji do Europy, spowoduje dodatkową emisję CO2, a po drugie rząd Francji przeznaczył dużą sumę pieniędzy dla fabryki Renault we Francji. Czy elektryki wkrótce stanieją? Made in China Nie tylko rumuńska Dacia wyjedzie z azjatyckiej fabryki. Zarówno amerykańska marka Tesla (przyszły model 3 SR+), jak i niemiecki koncern BMW (model iX3) skorzystały z takiej możliwości. Produkcji aut elektrycznych towarzyszą wciąż wysokie koszty. Drogie są szczególnie baterie i akumulatory. Czy Europa nie może sobie pozwolić na produkcję elektryków u siebie? A może to właśnie dzięki chińskiej linii produkcyjnej najnowsza Dacia będzie w zasięgu dla większej liczby Europejczyków i „najbardziej przystępna na rynku”? Źródło: dacia.pl, elektrowoz.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.