Elektromobilność Nowa Dacia miała być hitem wśród samochodów elektrycznych, a wzbudziła sprzeciw Francuzów 26 października 2020 Elektromobilność Nowa Dacia miała być hitem wśród samochodów elektrycznych, a wzbudziła sprzeciw Francuzów 26 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Dacia, w drodze do perfekcji, postanowiła skorzystać ze współpracy z Renault, pionierem rynku motoryzacyjnego i w efekcie stworzyła Dacię Spring. Premierze wizualizacji auta towarzyszyły jednak nie tylko zachwyty, ale i krytyczne komentarze francuskich związków zawodowych. Reklama Elektromobilność dla wszystkich Nowa Dacia Spring to elektryczny crossover przeznaczony na europejski rynek samochodowy. Samochód miał przełamywać standardy nowoczesnym wyglądem i zeroemisyjnym charakterem. Pomimo europejskiego pochodzenia auta Dacia nie będą produkowane ani w Rumunii, ani w ojczyźnie marki Renault, a w Chinach. Premiera najnowszego odkrycia w branży elektromobilności wzbudziła przez to niezadowolenie członków francuskich związków zawodowych. Dacia Spring 100% elektryk, ma wejść na rynek w ciągu przyszłego roku. Produkcję samochodów zaplanowano w Chinach, co według członków związków zawodowych jest nieprzemyślanym posunięciem. Po pierwsze transport tych samochodów z Azji do Europy, spowoduje dodatkową emisję CO2, a po drugie rząd Francji przeznaczył dużą sumę pieniędzy dla fabryki Renault we Francji. Czy elektryki wkrótce stanieją? Made in China Nie tylko rumuńska Dacia wyjedzie z azjatyckiej fabryki. Zarówno amerykańska marka Tesla (przyszły model 3 SR+), jak i niemiecki koncern BMW (model iX3) skorzystały z takiej możliwości. Produkcji aut elektrycznych towarzyszą wciąż wysokie koszty. Drogie są szczególnie baterie i akumulatory. Czy Europa nie może sobie pozwolić na produkcję elektryków u siebie? A może to właśnie dzięki chińskiej linii produkcyjnej najnowsza Dacia będzie w zasięgu dla większej liczby Europejczyków i „najbardziej przystępna na rynku”? Źródło: dacia.pl, elektrowoz.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.