Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio

Myślisz, że w przemyśle zrównoważonego transportu nic już Cię nie zaskoczy? Nic bardziej mylnego. Oto Poimo – nadmuchiwany, inteligentny skuter, który może być transportowany w plecaku. Ale jak to?

Należy zacząć od tego, że Poimo jest elektrycznym motorowerem i w 100% wpisuje się w ideę zielonej mobilności: ekologicznej, zdrowej i nieemitującej spalin.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Czysto, zdrowo, pomysłowo

W ramach projektu Poimo, który został opracowany przez organizację badawczą Mercari R4D i studentów na Uniwersytecie Tokijskim, powstały także inne, rozmaite urządzenia skonstruowane z nadmuchiwanych ram, kół, a nawet nadmuchiwanych mechanizmów sterujących. Główną ideą przy tworzeniu Poimo była chęć uzyskania kompaktowej formy – skuter miał mieścić się w plecaku, a kiedy użytkownik zapragnie, mógłby szybko nadmuchać lub pozbawić powietrza swój pojazd.

I rzeczywiście cele udało się osiągnąć – nienadmuchany kadłub Poimo z powodzeniem mieści się nawet w plecaku średniej wielkości, a rozmiarem przypomina duże koło ratunkowe lub samopompującą się bojkę. Czas dmuchania skutera za pomocą pompki wynosi kilka sekund.

Kształty oraz kolory Poimo mogą być też różnorodne – projektanci wykorzystują interaktywny system projektowania, aby zeskanować pożądaną pozycję danego użytkownika podczas jazdy. Następnie dzięki temu można stworzyć motorower dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji. 

Największą zaletą nadmuchiwanych mobilności jest to, że pojazd jest mały, kiedy go nie używasz oraz duży, kiedy zechcesz się nim przejechać –

– powiedział Hiroki Sato, dyrektor projektu nadmuchiwanych pojazdów Poimo, Digital Trends.

Hiroki Sato uważa, że ​​koncepcja ta może okazać się bardziej opłacalna niż inne rozwiązania elektromobilności i mikromobilności:

Dopóki możesz poruszać się po terenie z pompką, możesz komfortowo przemierzać drogi. Dodatkowo Poimo jest wykonany z elastycznych, ale silnych materiałów, więc możesz dopasować go do swoich upodobań. Mamy również nadzieję, że jego produkcja będzie tańsza niż w przypadku metalowych pojazdów.

Źródło: ebiketips.road.cc