Elektromobilność Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku 21 października 2020 Elektromobilność Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku 21 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Właściciel Innogy Go, największej wypożyczalni samochodów elektrycznych na minuty szuka inwestora i planuje wycofanie się z polskiego rynku. Powód? Interes przestał być opłacalny i przynosi duże straty. Reklama Na ulicach zabraknie charakterystycznego BMW i3 Innogy Go posiada w tej chwili najbardziej rozpoznawalną usługę carsharingu w Polsce. Ponad 500 samochodów elektrycznych BMW i3 czekało na wszystkich, którzy będąc w Warszawie i Zakopanem, potrzebowali auta na minuty i chcieli wypróbować możliwości elektryków. Niestety pojazdy te znikną z ulic, jeśli Innogy nie znajdzie inwestora. Postrzegamy ten biznes jako perspektywiczny ze względu na innowacyjny model operacyjny oraz zgodność z najnowszymi trendami rynkowymi: zeroemisyjnego transportu, inteligentnych miast i ekonomii współdzielenia. W najbliższej przyszłości pragniemy skupić się jednak mocniej na obszarach, które są bliższe naszym podstawowym kompetencjom – powiedziała Aleksandra Smyczyńska, dyrektor komunikacji Innogy Polska w rozmowie z portalem WysokieNapiecie.pl − W związku z tym rozważane są różne scenariusze dalszego funkcjonowania elektrycznego carsharingu innogy go!. Jednym z nich jest pozyskanie inwestora, który zapewni jego odpowiedni dalszy rozwój, umożliwiając tym samym pełną realizację jego biznesowego potencjału – podsumowała. Jedną z przyczyn tej decyzji jest zmiana właściciela usługi, którym stał się niemiecki koncern E.ON. Postanowił on skupić się na głównej osi swojej działalności, czyli na dostarczaniu i dystrybucji energii. Carsharing elektryków w Polsce zamiera Innogy Go to nie jedyny usługodawca elektromobilności, który wycofał się z polskiego rynku. W zeszłym roku e-samochody na minuty zniknęły z ulic Wrocławia, Siedlec czy Katowic. Winne są temu koszty utrzymania samochodów, brak dopłat rządowych do elektryków oraz w dalszym ciągu mała popularność tych pojazdów wśród rodaków. Zostało jeszcze trzech największych dostawców tej usługi w Polsce. Miejmy nadzieję, że pozostaną przy swoich biznesach. Źródło: wysokienapiecie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.