OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 Przeczytaj także Energia wiatrowa Olbrzymia inwestycja Duńczyków. Ruszył przetarg na sześć nowych farm wiatrowych Duńskie ministerstwo energii ogłosiło przetarg na największą jak do tej pory inicjatywę w sektorze morskich elektrowni wiatrowych. Chodzi o sześć nowych farm, które mają mieć łączną moc aż 10 GW. W Danii energetyka wiatrowa jest bardzo dobrze rozwinięta, a wspomniane elektrownie mogą dodatkowo poprawić tę sytuację. OZE Co mają w sobie elektrownie wiatrowe i czy mogą być ekologiczniejsze? Energia wiatrowa to ważny element transformacji energetycznej, jednak produkcja turbin jest niezwykle energochłonna i emisyjna. Turbina wiatrowa to przede wszystkim stal (ok. 80%), a jedna tona wyprodukowanej stali, to prawie dwie tony dwutlenku węgla wyemitowanego do atmosfery. Czy turbiny wiatrowe mogą być produkowane w sposób mniej inwazyjny dla środowiska? Niedawno pisaliśmy o ogromnej ilości dwutlenku węgla, jaką wytwarza żegluga. Przyjęcie nowych technologii w sektorze morskim stało się koniecznością. Szwedzki producent przedstawił właśnie jedną z takich innowacji. Statek o napędzie wiatrowym może zmienić sposób, w jaki ładunki przewożone są przez Atlantyk. Reklama Ocean Bird Szwedzki producent statków Wallenius Marine projektuje konstrukcję długą na 198 metrów o nazwie Ocean Bird. Statek będzie służył do transportu samochodów. Na jego pokładzie zmieści się ok. 7 tys. pojazdów, a sama konstrukcja będzie napędzana wiatrem. Kadłub będzie zawierał 5 teleskopowych żagli o wysokości 80 metrów, przypominających wirniki helikopterów. Ekologiczny statek Maksymalna przewidywana prędkość Ocean Bird wyniesie ok. 19 km/h, przez co będzie on wolniejszy niż standardowe statki transportujące samochody (ok. 32 km/h). Z tego powodu przepłynięcie Atlantyku zajmie już nie 7, lecz 12 dni. Wallenius Marine twierdzi jednak, że Ocean Bird będzie emitował 90% mniej dwutlenku węgla niż podobne maszyny napędzane paliwami kopalnymi. Wallenius prowadzi obecnie zaawansowane testy na 7-metrowym modelu statku. Źródło: electrek.com Fot.: Wallenius Marine Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.