Elektromobilność Nowy elektryk Volkswagena latem trafi do sprzedaży. Ma być tańszy od benzynowej konkurencji 26 marca 2020 Elektromobilność Nowy elektryk Volkswagena latem trafi do sprzedaży. Ma być tańszy od benzynowej konkurencji 26 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Volkswagen przygotowuje się do debiutu rynkowego ID.3. To pierwszy nowy samochód elektryczny oparty na platformie MEB. Władze koncernu zapowiadają, że pierwsza partia będzie liczyła niemal 30 tys. egzemplarzy i będą one tańsze niż modele benzynowe. Reklama Start produkcji – elektryk Volkswagen Produkcja modelu ID.3 w fabryce Zwickau rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Dostawy modelu do sieci dealerskich rozpoczną się jednak dopiero latem tego roku. – Celem jest dostarczenie 30 tys. wstępnie zarezerwowanych pojazdów ID.3 klientom w całej Europie prawie w tym samym czasie – zapowiada VW. – Będzie to pierwszy samochód Volkswagen z możliwością aktualizacji, oparty na modułowym zestawie napędów elektrycznych (MEB). Podczas produkcji bieżąca wersja oprogramowania zostanie zainstalowana w aucie. W kolejnych miesiącach funkcje będą regularnie aktualizowane. Marketing marki Volkswagen nadzieją na popularyzację elektromobilności? Eksploatacja elektryka Volkswagena Co ciekawe, auto ma być tańsze od konkurencji z napędem spalinowym, zarówno w eksploatacji, jak i w zakupie. – Podstawowa wersja o zasięgu 330 kilometrów kosztuje w Niemczech mniej niż 23,4 tys. euro po odliczeniu premii dla aut niskoemisyjnych. Jest zatem co najmniej tak niedrogi, jak porównywalne modele, takie jak Golf Life. Ponadto kierowcy ID.3 w Niemczech oszczędzają około 840 euro rocznie na kosztach operacyjnych. To między innymi zwolnienie z podatku od pojazdów, brak konieczności wymiany oleju i niska stawka ubezpieczenia – wymienia Silke Bagschick, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, e-mobilności. Dystrybucja modelu rozpocznie się latem i obejmie Europę. Plany nie obejmują sprzedaży w USA, ponieważ analitycy koncernu twierdzą, iż popyt na auto byłby tam zbyt niski. Czytaj także: Volkswagen zasili zakłady produkcyjne energią z OZE źródło: wyborkierowcow.pl, volkswagen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.