Marketing marki Volkswagen nadzieją na popularyzację elektromobilności?

Niedawno, m.in. właśnie z inicjatywy niemieckiej marki, przeprowadzono specjalne badanie dotyczące wiedzy o samochodach elektrycznych. Wyniki nie napawały optymizmem i wskazywały, że nasza wiedza na temat elektromobilności wciąż pozostawia wiele do życzenia. Czy może to zmienić specjalny ID.Store, w którym promowany jest nowy model auta elektrycznego produkowanego przez koncern Volkswagen AG?

ID.Store, to – jak mówi sama nazwa – sklep. Nie można go jednak z pewnością zaliczyć do typowych miejsc. Dziś jego zadaniem jest szeroko pojęty marketing nowego modelu auta elektrycznego ID.3, którego przedsprzedaż ma odbyć się w niedługim czasie.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Kompleksowa dawka wiedzy

W ramach tego punktu Volkswagen proponuje swoim klientom między innymi specjalne pomieszczenia, w których odbywa się interaktywna prezentacja nowego elektrycznego modelu. Potencjalni kupcy mogą też dowiedzieć się od specjalistów, jak wygląda ładowanie i synchronizacja ID.3. Niewykluczona jest również jazda próbna. 

Powstaje pytanie, czy taka kompleksowa obsługa może wpłynąć na powiększenie się zainteresowaniem samochodów elektrycznych.

ID.Store nie tylko dla właścicieli elektryków

Biorąc pod uwagę ilość nowinek technicznych, w które wyposażony jest sklep niewykluczone, że zechcą odwiedzić go nawet ci, którzy nie mieli wcześniej w planach zakupu auta elektrycznego. Volkswagen upatruje w tym szansę na rozpowszechnienie wiedzy o elektromobilności.  

Między innymi właśnie taki cel przyświeca koncernowi, który nowe miejsca o takim charakterze chce otwierać przede wszystkim w gęsto zaludnionych miejscach, by zainteresować ludzi tematem elektromobilności, a przy okazji pozyskać szeroką grupę klientów.

Pierwszy taki sklep otwarty został już jakiś czas temu w Dreźnie. Ze względu na to, że oferta koncernu, która związana jest z elektromobilnością wciąż się rozrasta, marka planuje otwarcie podobnego punktu także w Monachium.

Źródło: rozladowani.pl