Elektromobilność Nowy model biznesu w Anglii: elektromobilność i zrównoważony rozwój 11 grudnia 2020 Elektromobilność Nowy model biznesu w Anglii: elektromobilność i zrównoważony rozwój 11 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Brytyjski Co-op, będący największą kooperatywą spożywczo-handlową na wyspie, ogłosił, że będzie korzystał z całkowicie zelektryfikowanej floty dostawczej. Produkty będą dostarczane przez pracowników jeżdżących na elektrycznych motorowerach i rowerach. Angielskie platformy dostarczające jedzenie angażują się w proces zrównoważonego rozwoju na kilku szczeblach biznesu. Reklama Dostawa bez emisji Co-op posiada ponad 4000 sklepów na terenie Wielkiej Brytanii i korzysta z usług dostawców rozwożących jedzenie i inne produkty po całej wyspie. Klienci z placówek w Hebden Bridge, Holmfirth i Hove będą jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z dostaw o zerowej emisji. – Oferujemy nie tylko produkty wysokiej jakości, ale i uwzględniamy zrównoważony tryb ich dostarczania. Wymieniając wszystkie pojazdy, redukujemy emisję dwutlenku węgla, co jest niezbędne, abyśmy mogli być zdrowi i zapewnić czyste powietrze dla przyszłych pokoleń – mówił dyrektor ds. handlu elektronicznego Chris Conway. Jak podaje portal Business Green, Co-op korzysta już ze źródeł energii odnawialnej, które zasilają zarówno sklepy, jak i siedziby biur kooperatywy. Co-op współpracuje z brytyjskimi platformami dostarczającymi zakupy do klientów – np. Stuart, czy Deliveroo oraz Just Eat. Do obu z nich będą dostarczone elektryczne pojazdy od firmy Starship Technologies. Z kolei platforma Just Eat (w Polsce funkcjonuje pod nazwą Pyszne.pl) ogłosiła, że planuje zainwestować w kilkaset elektrycznych motorowerów. Wszyscy kurierzy otrzymają pojazdy bezemisyjne. Nowy model biznesu Działania na rzecz ochrony środowiska i klimatu idą również w parze z podwyższonymi standardami dla pracowników. Jak mówił dyrektor zarządzający angielskim Just Eat, Andrew Kenny, inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem dotyczą zarówno ochrony środowiska, jak i korzyści dla pracowników: – Jako lider na rynku dostaw żywności online czujemy odpowiedzialność za środowisko i ludzi. Naszym obowiązkiem jest oferowanie pracownikom możliwości wyboru, zadowolenia i wielu innych korzyści wynikających z pracy u nas. Obserwując rynek europejski, widzimy, że nasi dostawcy cieszą się z nowego modelu zrównoważonego rozwoju. Naszym celem jest stworzenie przyszłości opartej na równowadze i walce z ociepleniem klimatu – mówił. W ramach nowego niskoemisyjnego modelu transportu żywności firma Just Eat planuje w ciągu najbliższych 5 lat całkowicie zelektryfikować pojazdy swoich kurierów i dostawców. Pierwsze zeroemisyjne pojazdy dotarły już do siedziby spółki. Coraz więcej stacji ładowania elektryków przy branży gastronomicznej Nowy, równoważny model biznesu i transportu zakłada równe warunki dla pracowników zatrudnionych na każdej formie umowy. Just Eat planuje do końca marca zatrudnić w większych miastach, np. w Londynie, czy Birmingham około 1000 nowych osób. źródło: businessgreen.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.