Wiadomości OZE Nowy trend w hipermarketach – klienci będą mogli przynosić do sklepów własne opakowania 06 września 2019 Wiadomości OZE Nowy trend w hipermarketach – klienci będą mogli przynosić do sklepów własne opakowania 06 września 2019 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Carrefour, Auchan oraz Lidl – w sklepach tych sieci już niebawem będzie można wykorzystywać własne opakowania na produkty spożywcze. Zmiany podyktowane są m.in. wzrastającą świadomością ekologiczną konsumentów, która sprawia, że coraz częściej decydują się oni na ograniczenie korzystania z plastikowych opakowań. Reklama Jak poinformował portal WirtualneMedia.pl, w sklepach sieci Carrefour Polska klient będzie mógł skorzystać z własnego opakowania w przypadku zakupu produktów na wagę, takich jak owoce, warzywa, sery czy wędliny. Pilotażowy projekt testowany był w wybranych placówkach sieci od marca tego roku. Po jego przychylnym przyjęciu wśród konsumentów zadecydowano o rozszerzeniu inicjatywy na wszystkie super- i hipermarkety sieci w Polsce. Marka zachęca swoich klientów do przynoszenia opakowań wielokrotnego użytku, np. szklanych słoików, woreczków czy pudełek. Opakowanie wystarczy przekazać pracownikowi działu oferującego towary sprzedawane luzem – wytaruje on pojemnik, napełni żądanym produktem i przyklei na spód opakowania naklejkę zawierającą informację o kwocie należnej za nabycie samego produktu. Auchan Polska planuje wprowadzić podobne zmiany w sklepach swojej sieci najpóźniej do połowy września tego roku. Ze swojego opakowania klienci będą mogli skorzystać podczas zakupów produktów sprzedawanych luzem lub na wagę, tzn. wędlin, serów, owoców i warzyw. – Zainteresowanie jest spore i stale rośnie, gdyż konsument staje się coraz bardziej świadomy, wiele osób stara się żyć według filozofii „zero waste”, więc ta możliwość jest adresowana przede wszystkim do nich, ale każdy tutaj korzysta: środowisko (ograniczamy plastikowe opakowania), klient (ogranicza odpady), firma (oszczędza na opakowaniach), więc jest to relacja win-win-win – podkreśliła Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Polska, cytowana przez portal WirtualneMedia.pl. W przypadku sieci sklepów Lidl pilotażowy program pojawił się na razie na terenie Danii – właśnie w tamtejszych sklepach będzie można korzystać z własnych opakowań. Na razie plastikowe woreczki jednorazowego użytku przestały być wykorzystywane jako opakowania dla owoców i warzyw – ich miejsce zajęły materiałowe woreczki wielokrotnego użytku, które po ubrudzeniu można wyprać w pralce. Nie wiadomo, kiedy Lidl wprowadzi podobne zmiany w swoich sklepach znajdujących się na terenie Polski. Źródła: wirtualnemedia.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.