Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Nuuk – elektryczne motocykle o imponujących wskaźnikach prędkości i zasięgu

Nuuk – elektryczne motocykle o imponujących wskaźnikach prędkości i zasięgu

Większość miejskich motocykli elektrycznych nie wyróżnia się szczególnymi wynikami w prędkości czy zasięgu. Z tym schematem zamierza zerwać firma Nuuk, która we współpracy Reiju, opracowała nowe typy tego rodzaju pojazdów.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Nuuk zaprezentował trzy nowe warianty lekkich motocykli elektrycznych, które powinny sprawdzić się jako transport alternatywny w mieście oraz ciekawy sprzęt dla profesjonalistów. Wśród nich jest NUUK Urban, NUUK Tracker i NUUK Cargo. Każdy z nich zbudowany jest na tym samym układzie napędowym, ale różnią się wydajnością, doborem opon czy opcjami transportowania dodatkowych rzeczy.

Według firmy: „NUUK został stworzony w celu zaprojektowania i opracowania nowej generacji wysokiej jakości pojazdów elektrycznych dla wszystkich (…), którymi można poruszać się sprawnie po mieście lub odkrywać nowe ścieżki, a także zostały zaprojektowane tak, aby zaspokoić potrzeby zarówno osób fizycznych, jak i profesjonalistów.”

Wszystkie trzy warianty motocykla wyposażone są w wiele udogodnień, m.in. czterotłokowe przednie hamulce hydrauliczne, hamulce tylne, hamulce regeneracyjne, tylne i przednie zawieszenie oraz 17-calowe koła do płynnej jazdy po nierównej trasie.

Model podstawowy do jazdy po mieście wyposażony jest w 4 kW silnik Boscha, a pozostałe w mocniejszy silnik DC o mocy 10,5 kW. Przedstawiciele firmy uważają, że: „Niezawodność oferowana przez technologię BOSCH i ogromne doświadczenie w produkcji i dystrybucji RIEJU, sprawia, że projekty NUUK są dobrą alternatywą na rynku mobilności elektrycznej”.

Model przeznaczony do jazdy po mieście ma ograniczoną prędkość do zaledwie 45 km/h, natomiast pozostałe mogą osiągnąć nawet 105 km/h, co jest dobrym pretekstem do tego, aby poruszać się nimi np. po drogach szybkiego ruchu między miastami. Motocykle elektryczne mają opuszczany panel boczny, który odsłania akumulatory. Pojedyncza bateria to 48 V i 50 Ah o pojemności 2,4 kWh. Akumulator można naładować w ciągu 5 godzin w trybie standardowym lub w zaledwie 1,8 godziny w trybie szybkim. Dodatkowo wyposażone są w wbudowaną ładowarkę.

Póki co firma nie podała jeszcze oficjalnych cen.

źródło: electrek

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.