Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie. Więcej energii ze słońca, tysiące nowych systemów fotowoltaicznych

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie. Więcej energii ze słońca, tysiące nowych systemów fotowoltaicznych

Grupa Schwarz, właściciel Lidla i Kauflanda, deklaruje nowe działania na rzecz ochrony klimatu. Zwiększa produkcję energii słonecznej i montuje tysiące nowych instalacji fotowoltaicznych. Od początku roku podatkowego 2022 międzynarodowa grupa korporacyjna pozyskuje całą energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie

Grupa Schwarz rozszerza własną produkcję energii, instalując systemy fotowoltaiczne. Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie to część działań grupy, która chce zwiększyć liczbę systemów fotowoltaicznych koncernu do 5000. 

3700 nowych instalacji pojawi się na budynkach właściciela Lidla i Kauflanda do 2025 roku. 1600 systemów fotowoltaicznych pojawi się w Niemczech. Zwiększy to z łączną moc szczytową koncerdu do ok. 700 tys. kW. Docelowo każdy nowy wybudowany w Polsce Lidl ma mieć własną instalację fotowoltaiczną.

Deklaracja zakupu 100% zielonej energii elektrycznej w grupie nie obejmuje nieruchomości czynszowych, które mają podpisane umowy na ​​dostawy energii elektrycznej. Grupa, podobnie jak inne koncerny z Niemiec, od dłuższego czasu stawia na odnawialne źródła energii.

Niemcy stawiają na OZE

W roku 2020 Grupa Schwarz wyprodukowała około 130 mln kW energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, co stanowi 63% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Dzięki wytwarzanej przez siebie energii elektrycznej koncern mógłby zasilić ponad 30 tys. 

gospodarstw domowych. Systemy fotowoltaiczne Grupy Schwarz w roku podatkowym 2020 zajmowały powierzchnię ok. 1 mln km2.

Przejście na 100% ekologiczną energię elektryczną i rozwój własnej produkcji energii są częścią strategii klimatycznej całej grupy. W ten sposób Grupa Schwarz przyczynia się do osiągnięcia celu 1,5 °C określonego w porozumieniu paryskim.

Działania na rzecz neutralności klimatycznej deklaruje także Sailling Group, właściciel sieci sklepów Netto:

źródło: gruppe.schwarz/en/press, zdj. główne – DoulosBen

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.