Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie. Więcej energii ze słońca, tysiące nowych systemów fotowoltaicznych

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie. Więcej energii ze słońca, tysiące nowych systemów fotowoltaicznych

Grupa Schwarz, właściciel Lidla i Kauflanda, deklaruje nowe działania na rzecz ochrony klimatu. Zwiększa produkcję energii słonecznej i montuje tysiące nowych instalacji fotowoltaicznych. Od początku roku podatkowego 2022 międzynarodowa grupa korporacyjna pozyskuje całą energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie

Grupa Schwarz rozszerza własną produkcję energii, instalując systemy fotowoltaiczne. Panele słoneczne w Lidlu i Kauflandzie to część działań grupy, która chce zwiększyć liczbę systemów fotowoltaicznych koncernu do 5000. 

3700 nowych instalacji pojawi się na budynkach właściciela Lidla i Kauflanda do 2025 roku. 1600 systemów fotowoltaicznych pojawi się w Niemczech. Zwiększy to z łączną moc szczytową koncerdu do ok. 700 tys. kW. Docelowo każdy nowy wybudowany w Polsce Lidl ma mieć własną instalację fotowoltaiczną.

Deklaracja zakupu 100% zielonej energii elektrycznej w grupie nie obejmuje nieruchomości czynszowych, które mają podpisane umowy na ​​dostawy energii elektrycznej. Grupa, podobnie jak inne koncerny z Niemiec, od dłuższego czasu stawia na odnawialne źródła energii.

Niemcy stawiają na OZE

W roku 2020 Grupa Schwarz wyprodukowała około 130 mln kW energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, co stanowi 63% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Dzięki wytwarzanej przez siebie energii elektrycznej koncern mógłby zasilić ponad 30 tys. 

gospodarstw domowych. Systemy fotowoltaiczne Grupy Schwarz w roku podatkowym 2020 zajmowały powierzchnię ok. 1 mln km2.

Przejście na 100% ekologiczną energię elektryczną i rozwój własnej produkcji energii są częścią strategii klimatycznej całej grupy. W ten sposób Grupa Schwarz przyczynia się do osiągnięcia celu 1,5 °C określonego w porozumieniu paryskim.

Działania na rzecz neutralności klimatycznej deklaruje także Sailling Group, właściciel sieci sklepów Netto:

źródło: gruppe.schwarz/en/press, zdj. główne – DoulosBen

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.