OZE Pesa Bydgoszcz produkuje lokomotywę na wodór 15 maja 2021 OZE Pesa Bydgoszcz produkuje lokomotywę na wodór 15 maja 2021 Przeczytaj także OZE MKiŚ uwalnia moc OZE. Ambitne plany resortu Podczas wczorajszej (11 lipca) konferencji prasowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska, członkowie resortu podali zapowiedzi dotyczące kolejnych kroków związanych z rozwojem odnawialnych źródeł energii w Polsce. Szefowa resortu, Paulina Hennig-Kloska oraz wiceminister Miłosz Motyka mówili między innymi o planowanych zmianach w ustawie o OZE, dotyczących prosumentów i elektrowni wiatrowych. Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? Latem uruchomiona zostanie lokomotywa napędzana wodorem. Autorem i wykonawcą projektu jest bydgoska Pesa, która od kilkuset lat zajmuje się naprawą i produkcją pojazdów szynowych. Reklama Paliwo przyszłości O projekcie poinformował Krzysztof Zdziarski, prezes spółki podczas tegorocznej edycji kongresu Impact’21. – Zaczęliśmy prace nad pojazdem wodorowym już dwa lata temu. Zastanawialiśmy się od czego zacząć, żeby nie była to jaskółka, która nie doleci. Doszliśmy do wniosku, wspólnie zresztą z Orlenem, który jest z wodorem obeznany, wodór stosuje w swojej technologii na co dzień i mniej się go boi niż inne przemysły, że może w zamkniętym obiegu rafinerii płockiej, czyli na torach wewnętrznych byśmy przygotowali taką lokomotywę wodorową. Nauczylibyśmy się z nią obchodzić wspólnie, czyli jako użytkownik i zespół tankujący, przygotowujący to paliwo – wyjaśniał Zdziarski. Orlen zbuduje stacje tankowania wodoru w dwóch polskich miastach Koniec za kilka miesięcy Prace nad pojazdem są już na zaawansowanym poziomie. Poza gotowymi ramami konstrukcji, z Kanady dotarło też ogniwo wodorowe. Zbiorki dotrzeć mają w najbliższych dniach. Potem wystarczy wszystko zmontować i można uruchamiać. Jak twierdzi prezes Zdziarski, lokomotywa ma być w pełni gotowa we wrześniu. Aktualnie trwają rozmowy z instytucjami rządowymi. Konieczne są bowiem odpowiednie certyfikacje. Licznik elektromobilności: pierwsze samochody wodorowe w Polsce Energia z potencjałem Szef Pesy ma świadomość, że wodór jest wymagającym paliwem. Z jednej strony jest powszechnie dostępny, czysty, ma znakomite parametry fizyczne i chemiczne, ale jest też niebezpieczny. Ma właściwości łatwopalne, wystarczy niewielka nieszczelność, by wybuchł. Źródło: PAP Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.