Pierwsza fabryka papierowych słomek do napojów w Wielkiej Brytanii właśnie otwarta

Wielka Brytania niedawno ogłosiła, że zamierza zrezygnować z jednorazowych plastikowych produktów na swoim rynku. Zakaz ten dotknąć ma rzeczy, takich jak słomki do napojów czy nawilżane chusteczki.

W związku z tym ruchem w Walii powstała pierwsza od dziesięcioleci fabryka papierowych słomek do napojów. Odpowiedzialna za jej uruchomienie jest firma Transcend Packaging, która nawiązała współpracę z 1361 punktami McDonald’s w Wielkiej Brytanii, a także innymi restauracjami zainteresowanym wykorzystaniem przyjaznych środowisku słomek do napojów.

Fotowoltaika od Columbus Energy

„Znaleźliśmy dla siebie ogromną niszę i wykorzystaliśmy ją”, mówi Mark Varney, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Transcend Packaging. „Gdy w telewizji BBC prezentowało Blue Planet II, a rząd rozmawiał o zagrożeniach wynikających z plastikowych słomek, od razu zobaczyliśmy, że formuje się tutaj pewna nisza na rynku”. Z powodu zmian w brytyjskim prawie ta nisza może zmienić się niebawem w duży sektor przemysłu produkujący ekologiczne produkty jednorazowe bez plastiku.

Nawet przed wprowadzeniem prawnego zakazu plastikowych produktów jednorazowych firmy coraz chętniej korzystały z produktów ekologicznych, chociaż ich dostawy nie zawsze były proste do zorganizowania. „To świetnie, że firmy wycofują plastikowe słomki do napojów, ale problem polega na niskiej dostępności papierowych zamienników”, mówi Varney. „Trzeba je importować z Chin, co niestety pociąga za sobą ich ogromny węglowych udział i czyni cały zabieg bycia ekologicznym w zasadzie bezsensownym”, podsumowuje przedsiębiorca.

W ten sposób powstała fabryka Transcent Packaging. Władze firmy chciały lokalnie produkować ekologiczne słomki, by były one łatwo dostępne dla sklepów i restauracji w Wielkiej Brytanii.

Papierowe słomki są jedynie minimalnie droższe niż plastikowe, ale za to mają ogromną ilość zalet. Docenia to McDonald’s, dla którego ważne jest środowisko naturalne, jak wskazuje Varney. Firma korzysta z papierowych słomek, by wzmocnić swój publiczny wizerunek spółki dbającej o dobro przyrody.