Elektromobilność Pierwsze elektryczne ciężarówki w Polsce produkcji Volvo Trucks 09 marca 2021 Elektromobilność Pierwsze elektryczne ciężarówki w Polsce produkcji Volvo Trucks 09 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Firma Volvo Trucks Polska ujawniła plany wprowadzenia na rynek elektrycznych samochodów ciężarowych gamy Volvo Trucks FE i FL. Pierwsza elektryczna ciężarówka trafi na polskie drogi w maju tego roku. Z kolei na ulicach Warszawy Volvo FE pojawi się w czerwcu. Reklama Pierwsza elektryczna ciężarówka w Polsce Na spotkaniu w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), podczas którego omawiano kierunki rozwoju elektromobilności, Volvo Trucks Polska przedstawiło plany wdrożenia w pełni elektrycznych ciężarówek. Pierwszy samochód elektryczny Volvo FE będzie posadowiony na trzyosiowym podwoziu i dedykowany dystrybucji miejskiej. – Zdajemy sobie oczywiście sprawę wyzwań, jakie stoją przed nami, ale wprowadzając pierwszy samochód mamy nadzieję, że właśnie tym pierwszym samochodem popchniemy rozwój infrastruktury oraz procesy związane z wszelkiego rodzaju dofinansowaniami bądź ulgami dla firm transportowych, które zainteresują się naszą ofertą. Do tego projektu przygotowujemy się naprawdę od wielu miesięcy współpracując na tak wczesnym etapie z wieloma instytucjami – powiedziała Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska. Elektryczne ciężarówki wkraczają na globalny rynek Problemem pozostaje infrastruktura Jedną z największych przeszkód w rozwoju elektromobilności jest infrastruktura. Problem ładowania pojawia się szczególnie w przypadku ciężarówek, które pokonują długie dystanse, a punkt rozładunkowy nie dysponuje stacją ładowania. Możliwości rozwiązania tej kwestii przedstawiła firma McKinsey. – Według danych Komisji Europejskiej, ciężarówki, autobusy oraz autokary odpowiadają za ok. ¼ wszystkich emisji CO2 pochodzących z transportu drogowego oraz za 6% wszystkich emisji dwutlenku węgla w państwach członkowskich. Dekarbonizacja tego sektora ma więc kluczowe znaczenie w dążeniu do osiągnięcia unijnych celów klimatycznych. Nie dojedzie do niej bez postępującej elektryfikacji w segmencie pojazdów ciężkich – stwierdził Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. Elektryczne ciężarówki – strategie ładowania Elektryfikację floty ciężarówek czas zacząć W drugiej połowie roku rozpocznie się projekt pilotażowy, w ramach którego elektryczna ciężarówka Volvo zostanie przetestowana w rzeczywistych warunkach użytkowania. Pozwoli to określić zasady, na których pojazdy użytkowe w Polsce będą mogły się elektryfikować. – Patrząc na zainteresowanie tematem elektromobilności, jestem bardzo dobrej myśli jeśli chodzi o realizację założonych, bardzo ambitnych celów sprzedażowych na ten rok. Kolejny raz nasi klienci pokazali, że prowadzą swoje biznesy w sposób odpowiedzialny i rozsądny, szukając jednocześnie przewagi konkurencyjnej, którą my, jako Volvo Trucks Polska jesteśmy w stanie im dostarczyć – dodała Małgorzata Kulis. Europejskie ciężarówki porzucają diesla dla wodoru Źródło: orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.