Na wodór Pierwsze miasto w Polsce z autobusem wodorowym 09 lipca 2021 Na wodór Pierwsze miasto w Polsce z autobusem wodorowym 09 lipca 2021 Przeczytaj także Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Na wodór Miliony na autobusy wodorowe, ale wodoru brak. Transformacja energetyczna czeka w zajezdni Polska przeznaczy ponad 2 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na rozwój zielonego wodoru w przemyśle ciężkim oraz transporcie. Tymczasem europejskie projekty wodorowe stoją w miejscu, a samorządy skarżą się na brak środków na zakup paliwa do autobusów zasilanych wodorem. Ministerstwo Klimatu i Środowiska podkreśla, że dotacje dotyczyły wyłącznie zakupu pojazdów, a finansowanie zakupu paliwa pozostaje w gestii samorządów. Autobus napędzany energią pochodząca z wodoru trafi na ulice Konina. MZK Konin będzie pierwszym przewoźnikiem w Polsce z takim pojazdem w swojej flocie. Przetarg, wygrany przez firmę Solaris Bus & Coach, dotyczy czteroletniej dzierżawy autobusu Urbino 12 hydrogen. W Koninie pojawi się w 2022 roku. Reklama Konin stawia na wodór Konin stanie się pionierem w korzystaniu z energii wodorowej w transporcie miejskim. Jako pierwsze miasto w Polsce będzie mogło się pochwalić pojazdem wodorowym. Do końca 2021 roku W Koninie powstanie pierwsza ogólnodostępna stacja tankowania wodoru w Polsce, a w 2022 na ulice wejdzie autobusu Urbino 12 hydrogen. – Modernizacja taboru autobusowego Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie to jeden z moich programowych priorytetów. Zapowiadając jego unowocześnienie, myślałem wówczas głównie o autobusach hybrydowych i elektrycznych. To, że dziś podpisujemy umowę na dzierżawę autobusu wodorowego Solaris, jest dla mnie powodem do dumy i ogromnej radości. Najnowocześniejsze na świecie rozwiązania w zakresie transportu publicznego trafią właśnie do Konina. Wierzę, że to dopiero początek – powiedział Prezydenta Miasta Konina Piotr Korytkowski. Solaris Bus & Coach wyróżnia się jako prekursor zmian w transporcie publicznym. Premiera autobusu wodorowego Urbino 12 hydrogen w 2019 roku w naturalny sposób dopełniła bezemisyjną ofertę producenta. Autobusy elektryczne, w tym stworzony do przewozów międzymiastowych Urbino 15 LE electric, trolejbusy oraz autobusy wodorowe pozwalają zaoferować przewoźnikom z całej Europy produkty skrojone pod indywidualne potrzeby. Dlaczego wodór? Krótki czas tankowania, bardzo duży zasięg oraz bezemisyjny, cichy i przyjazny mieszkańcom miast tryb pracy to główne zalety autobusu wodorowego. Wodór jest absolutnie czystym źródłem energii. Jedynymi produktami ubocznymi reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym są ciepło oraz para wodna. W przypadku Urbino 12 hydrogen wodór przechowywany będzie w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu zbiornikach. Zamówiony autobus zostanie również wyposażony w dodatkowy magazyn energii elektrycznej – baterię Solaris High Power. Testy wodorowych trolejbusów i autobusów odbyły się już w kilku miastach w Polsce. Pierwsze były Gdynia i Gdańsk. Później Kraków i Poznań. Autobusy wodorowe w Polsce Z wodorowej oferty Solarisa korzystają już Austria, Holandia, Niemcy, Szwecja i Włochy. Łącznie te kraje zamówiły ponad 80 Solarisów Urbino 12 hydrogen. źródło: solarisbus.com/pl, fot. Biuro Prasowe Solaris Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.