Elektromobilność Podróżuj ekologicznie: oto sposób na darmową jazdę elektrykiem 19 lipca 2024 Elektromobilność Podróżuj ekologicznie: oto sposób na darmową jazdę elektrykiem 19 lipca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Ile samochodów elektrycznych zarejestrowano w Polsce? Są nowe dane Na koniec czerwca 2024 łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 68 792 sztuki. Najnowszy raport PEVO Index prezentuje kluczowe dane z rynku elektromobilności. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Ponad 20 tysięcy kilometrów rocznie można przejechać autem elektrycznym przy zerowym koszcie ładowania, tylko dzięki energii słonecznej z przydomowego carportu o standardowej mocy – wyliczają eksperci największego dystrybutora energii w Polsce. Reklama Podróże zasilane słońcem Fotowoltaika kojarzy się z panelami zamontowanymi na dachu lub na specjalnych konstrukcjach. Tymczasem efektywną alternatywą dla tych tradycyjnych lokalizacji są wiaty fotowoltaiczne i carporty, spełniające rolę garaży. Im większa moc instalacji, tym szybciej i efektywniej samochód zostanie naładowany, jednak już zabudowa carportu jednostanowiskowego z instalacją fotowoltaiczną o mocy 3 kWp, w zależności od kierunku usytuowania, pozwoli wygenerować około 3000 kWh energii elektrycznej. – Taka ilość energii wystarczy na przejechanie samochodem elektrycznym ponad 20 tys. km. Inteligentna ładowarka pozwoli na zarządzenie energią w taki sposób, aby w momencie, kiedy instalacja fotowoltaiczna pracuje, przekierować jej energię właśnie do auta. Tym samym koszt ładowania pojazdu może wynieść nawet zero złotych – wylicza Rafał Kocoł z TAURON Sprzedaż. Jeśli nie ma możliwości ładowania samochodu podczas pracy instalacji fotowoltaicznej – dobrze sprawdzi się magazyn energii. Urządzenie pozwoli na przechowanie energii i przekazanie jej do pojazdu w późniejszym terminie. Sam carport doskonale sprawdzi się między innymi na posesji, na której dachu nie ma wystarczająco dużo miejsca pod zabudowę instalacji fotowoltaicznej, a właściciel korzysta z samochodu elektrycznego i chciałby ładować go energią pochodzącą z odnawialnego źródła. Dlaczego warto zainwestować w magazyn energii? Zielona energia i ochrona Carporty i wiaty fotowoltaiczne to innowacyjne i funkcjonalne urządzenia, łączące powierzchnie garażowe z instalacjami produkującymi zieloną energię. Wiata fotowoltaiczna i carport to konstrukcje o bardzo zbliżonej formie i funkcjach, lecz różniące się gabarytami. Obie produkują prąd przy użyciu ogniw fotowoltaicznych, które są jednocześnie pokryciem dachowym. Obie pełnią też funkcje ochronne, czyli osłaniają zaparkowane pod nimi pojazdy przed opadami atmosferycznymi. Tym samym nie tylko produkują prąd, lecz sprawdzają się także jako trwałe zadaszenie. Carport pozwoli również na montaż takich urządzeń jak falownik, ładowarka pojazdów elektrycznych, a nawet magazyn energii. Energia dla floty Konstrukcją przeznaczoną do wykorzystania w firmach oraz w gospodarstwach rolnych jest wiata fotowoltaiczna. Musi mieć odpowiednio dużą powierzchnię, aby pomieścić większą liczbę pojazdów o niestandardowych gabarytach, np. dużych maszyn rolniczych, samochodów ciężarowych czy sprzętu budowlanego. Wiata fotowoltaiczna lub carport o powierzchni, która nie przekracza 35 m2, nie wymaga pozwolenia na budowę. Oznacza to, że niemal wszystkie carporty, przeznaczone na jedno lub dwa auta można postawić bez dodatkowych formalności. Jak dobrać odpowiednią moc klimatyzatora? Źródła: informacja prasowa TAURON Fot.: sdesign1999/canva.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.