Elektromobilność Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio 22 października 2020 Elektromobilność Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio 22 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Myślisz, że w przemyśle zrównoważonego transportu nic już Cię nie zaskoczy? Nic bardziej mylnego. Oto Poimo – nadmuchiwany, inteligentny skuter, który może być transportowany w plecaku. Ale jak to? Reklama Należy zacząć od tego, że Poimo jest elektrycznym motorowerem i w 100% wpisuje się w ideę zielonej mobilności: ekologicznej, zdrowej i nieemitującej spalin. Czysto, zdrowo, pomysłowo W ramach projektu Poimo, który został opracowany przez organizację badawczą Mercari R4D i studentów na Uniwersytecie Tokijskim, powstały także inne, rozmaite urządzenia skonstruowane z nadmuchiwanych ram, kół, a nawet nadmuchiwanych mechanizmów sterujących. Główną ideą przy tworzeniu Poimo była chęć uzyskania kompaktowej formy – skuter miał mieścić się w plecaku, a kiedy użytkownik zapragnie, mógłby szybko nadmuchać lub pozbawić powietrza swój pojazd. I rzeczywiście cele udało się osiągnąć – nienadmuchany kadłub Poimo z powodzeniem mieści się nawet w plecaku średniej wielkości, a rozmiarem przypomina duże koło ratunkowe lub samopompującą się bojkę. Czas dmuchania skutera za pomocą pompki wynosi kilka sekund. Kształty oraz kolory Poimo mogą być też różnorodne – projektanci wykorzystują interaktywny system projektowania, aby zeskanować pożądaną pozycję danego użytkownika podczas jazdy. Następnie dzięki temu można stworzyć motorower dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji. – Największą zaletą nadmuchiwanych mobilności jest to, że pojazd jest mały, kiedy go nie używasz oraz duży, kiedy zechcesz się nim przejechać – – powiedział Hiroki Sato, dyrektor projektu nadmuchiwanych pojazdów Poimo, Digital Trends. Hiroki Sato uważa, że koncepcja ta może okazać się bardziej opłacalna niż inne rozwiązania elektromobilności i mikromobilności: – Dopóki możesz poruszać się po terenie z pompką, możesz komfortowo przemierzać drogi. Dodatkowo Poimo jest wykonany z elastycznych, ale silnych materiałów, więc możesz dopasować go do swoich upodobań. Mamy również nadzieję, że jego produkcja będzie tańsza niż w przypadku metalowych pojazdów. Źródło: ebiketips.road.cc Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.