Elektromobilność Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio 22 października 2020 Elektromobilność Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio 22 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Myślisz, że w przemyśle zrównoważonego transportu nic już Cię nie zaskoczy? Nic bardziej mylnego. Oto Poimo – nadmuchiwany, inteligentny skuter, który może być transportowany w plecaku. Ale jak to? Reklama Należy zacząć od tego, że Poimo jest elektrycznym motorowerem i w 100% wpisuje się w ideę zielonej mobilności: ekologicznej, zdrowej i nieemitującej spalin. Czysto, zdrowo, pomysłowo W ramach projektu Poimo, który został opracowany przez organizację badawczą Mercari R4D i studentów na Uniwersytecie Tokijskim, powstały także inne, rozmaite urządzenia skonstruowane z nadmuchiwanych ram, kół, a nawet nadmuchiwanych mechanizmów sterujących. Główną ideą przy tworzeniu Poimo była chęć uzyskania kompaktowej formy – skuter miał mieścić się w plecaku, a kiedy użytkownik zapragnie, mógłby szybko nadmuchać lub pozbawić powietrza swój pojazd. I rzeczywiście cele udało się osiągnąć – nienadmuchany kadłub Poimo z powodzeniem mieści się nawet w plecaku średniej wielkości, a rozmiarem przypomina duże koło ratunkowe lub samopompującą się bojkę. Czas dmuchania skutera za pomocą pompki wynosi kilka sekund. Kształty oraz kolory Poimo mogą być też różnorodne – projektanci wykorzystują interaktywny system projektowania, aby zeskanować pożądaną pozycję danego użytkownika podczas jazdy. Następnie dzięki temu można stworzyć motorower dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji. – Największą zaletą nadmuchiwanych mobilności jest to, że pojazd jest mały, kiedy go nie używasz oraz duży, kiedy zechcesz się nim przejechać – – powiedział Hiroki Sato, dyrektor projektu nadmuchiwanych pojazdów Poimo, Digital Trends. Hiroki Sato uważa, że koncepcja ta może okazać się bardziej opłacalna niż inne rozwiązania elektromobilności i mikromobilności: – Dopóki możesz poruszać się po terenie z pompką, możesz komfortowo przemierzać drogi. Dodatkowo Poimo jest wykonany z elastycznych, ale silnych materiałów, więc możesz dopasować go do swoich upodobań. Mamy również nadzieję, że jego produkcja będzie tańsza niż w przypadku metalowych pojazdów. Źródło: ebiketips.road.cc Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.