Fotowoltaika Pomysł genialnej Polki szturmuje sklepy. Cenniki zasilane światłem – jedyna taka technologia na świecie 25 listopada 2021 Fotowoltaika Pomysł genialnej Polki szturmuje sklepy. Cenniki zasilane światłem – jedyna taka technologia na świecie 25 listopada 2021 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? To nie science fiction – już nie słoneczne, a sztuczne światło może zasilać urządzenia. Perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe działają dzięki sztucznemu oświetleniu ze sklepu. Zobacz, na czym polega technologia, która już niedługo może znaleźć się w Twoim sklepie. Reklama Spis treści TogglePerowskitowe elektroniczne etykiety sklepoweKoniec z marnowaniem żywnościPerowskity wchodzą na sklepowe półkiDo czego jeszcze można wykorzystać tę technologię?Partnerzy Saule Technologies Perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe (Perovskite Electronic Shelf Label, PESL), zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi. Perowskitowe cenniki na energię słoneczną! Czy to koniec papierowych cen w sklepach? Perowskit to minerał, z którego wykonane są bardzo cienkie, lekkie i elastyczne ogniwa fotowoltaiczne. To duża zmiana w stosunku do tradycyjnych krzemowych ogniw fotowoltaicznych. Wcześniej perowskity zostały wykorzystane m.in. w polskim pawilonie na Expo 2020.Co jeszcze wyróżnia perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe? Ceny mogą zostać zmieniane wielokrotnie w ciągu dnia. Etykiety są częścią systemu informatycznego, który pozwala na zmianę cen w całej sieci sklepów jednocześnie – jednym kliknięciem myszy. Przy zdalnym (bezprzewodowym) zmienianiu zawartości wyświetlacza do 15 razy na dobę, żywotność etykiety PESL oceniania jest na ok. 10 lat. Premiera sklepowych etykiet cenowych zasilanych sztucznym światłem [WYWIAD z twórcami] Pilotażowy projekt rozwijany jest we współpracy z Google Cloud Polska, a pierwsze takie etykiety na świecie pojawiły się już na stacji Orlenu w warszawskim Aninie. Zobacz film z premiery tej przełomowej technologii: Etykiety sklepowe nowej generacji pozwalają także na ograniczenie marnowania żywności. Koniec z marnowaniem żywności Możliwość automatycznej zmiany cen w wielu miejscach na raz może okazać się prawdziwym przełomem w branży żywnościowej. – Dzięki etykietom PESL sieci handlowe zyskają możliwość błyskawicznego obniżania cen produktów spożywczych, których okres przydatności do spożycia się kończy. Zapobiegnie to marnowaniu ogromnych ilości żywności, na które świat, gdzie wciąż wiele osób głoduje, nie może dziś sobie pozwolić. W skali roku nowe narzędzia handlowe, jakie zapewnią etykiety PESL, pozwolą zaoszczędzić miliony ton jedzenia – mówi Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies. Etykiety elektroniczne z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania, niewymagające kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii, są nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od etykiet ESL. Energooszczędność i rezygnacja z używania wysoce szkodliwych dla środowiska naturalnego baterii to ważne etapy realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Perowskity wchodzą na sklepowe półki Ogniwa perowskitowe Saule Technologies, znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Działają wydajnie nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem, mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach. Nowa technologia umożliwi stosowanie najróżniejszych niedostępnych dotąd narzędzi marketingowych i reklamowych. Przykładowo, sklepy będą mogły organizować krótkotrwałe, np. godzinne, niezapowiedziane promocje cenowe na wybrane produkty, by zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów. Do czego jeszcze można wykorzystać tę technologię? Poza ceną, mogą wyświetlać dodatkowy tekst i grafikę, wyświetlacz może zatem służyć jako skuteczna platforma dodatkowych komunikatów: reklam, anonsów o specjalnych promocjach, akcjach lojalnościowych itd. – Odważna wizja, unikalne kompetencje i konsekwencja w rozwoju oferty Saule przynoszą kolejne doskonałe efekty. Nowy produkt to przełom w branży, stawiający Saule Technologies w gronie światowych liderów rynku ESL. Strategiczna współpraca Saule Technologies z Columbus Energy nabierze nowej dynamiki, wzmacniającej synergie i przewagi konkurencyjne obu spółek – komentuje Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy, członek Rady Nadzorczej Saule SA. Partnerzy Saule Technologies Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Wrocławska firma zyskała także wsparcie Grupy Maspex i jednej z jej marek – Lubella. Saule Technologies i Grupa Maspex wprowadzą do wybranych sklepów etykiety PESL, by móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań nie tylko na efektywność sprzedaży, ale także opłacalność biznesową. Możliwe jest również w przyszłości rozwijanie współpracy w celu wprowadzenia tych etykiet do nowych sklepów sieci handlowych, w których działa Grupa Maspex. PKN ORLEN i firma Saule Technologies podpisały list intencyjny o współpracy. W efekcie już wkrótce w sklepie na wybranej stacji paliw ORLEN, przy produktach ustawionych na regałach pojawią się etykiety PESL. Dzięki temu będzie można centralnie oraz zdalnie zarządzać wyświetlanymi na nich komunikatami. – W ramach Programu ORLEN Skylight Accelerator możemy wspólnie ze startupami z całego świata wdrażać innowacyjne rozwiązania. Dzięki współpracy ze spółkami technologicznymi, takimi jak Saule Technologies, możemy jeszcze skuteczniej realizować nasze cele strategiczne oraz budować trwałe przewagi konkurencyjne, oparte o nowoczesne i niskoemisyjne technologie – mówi Patrycja Panasiuk, Zastępca Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich PKN ORLEN. źródło: mat. własne, mat. prasowe Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.