Pomysł genialnej Polki szturmuje sklepy. Cenniki zasilane światłem – jedyna taka technologia na świecie

Pomysł genialnej Polki szturmuje sklepy. Cenniki zasilane światłem – jedyna taka technologia na świecie

To nie science fiction – już nie słoneczne, a sztuczne światło może zasilać urządzenia. Perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe działają dzięki sztucznemu oświetleniu ze sklepu. Zobacz, na czym polega technologia, która już niedługo może znaleźć się w Twoim sklepie.

Perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe

Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe (Perovskite Electronic Shelf Label, PESL), zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi.

Perowskit to minerał, z którego wykonane są bardzo cienkie, lekkie i elastyczne ogniwa fotowoltaiczne. To duża zmiana w stosunku do tradycyjnych krzemowych ogniw fotowoltaicznych. Wcześniej perowskity zostały wykorzystane m.in. w polskim pawilonie na Expo 2020.

Co jeszcze wyróżnia perowskitowe elektroniczne etykiety sklepowe? Ceny mogą zostać zmieniane wielokrotnie w ciągu dnia. Etykiety są częścią systemu informatycznego, który pozwala na zmianę cen w całej sieci sklepów jednocześnie – jednym kliknięciem myszy. Przy zdalnym (bezprzewodowym) zmienianiu zawartości wyświetlacza do 15 razy na dobę, żywotność etykiety PESL oceniania jest na ok. 10 lat.

Pilotażowy projekt rozwijany jest we współpracy z Google Cloud Polska, a pierwsze takie etykiety na świecie pojawiły się już na stacji Orlenu w warszawskim Aninie.

Zobacz film z premiery tej przełomowej technologii:


Etykiety sklepowe nowej generacji pozwalają także na ograniczenie marnowania żywności.

Koniec z marnowaniem żywności

Możliwość automatycznej zmiany cen w wielu miejscach na raz może okazać się prawdziwym przełomem w branży żywnościowej.

– Dzięki etykietom PESL sieci handlowe zyskają możliwość błyskawicznego obniżania cen produktów spożywczych, których okres przydatności do spożycia się kończy. Zapobiegnie to marnowaniu ogromnych ilości żywności, na które świat, gdzie wciąż wiele osób głoduje, nie może dziś sobie pozwolić. W skali roku nowe narzędzia handlowe, jakie zapewnią etykiety PESL, pozwolą zaoszczędzić miliony ton jedzeniamówi Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies.

Etykiety elektroniczne z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania, niewymagające kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii, są nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od etykiet ESL. Energooszczędność i rezygnacja z używania wysoce szkodliwych dla środowiska naturalnego baterii to ważne etapy realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Perowskity wchodzą na sklepowe półki

Ogniwa perowskitowe Saule Technologies, znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Działają wydajnie nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem, mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach.

Nowa technologia umożliwi stosowanie najróżniejszych niedostępnych dotąd narzędzi marketingowych i reklamowych. Przykładowo, sklepy będą mogły organizować krótkotrwałe, np. godzinne, niezapowiedziane promocje cenowe na wybrane produkty, by zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów.

Do czego jeszcze można wykorzystać tę technologię?

Poza ceną, mogą wyświetlać dodatkowy tekst i grafikę, wyświetlacz może zatem służyć jako skuteczna platforma dodatkowych komunikatów: reklam, anonsów o specjalnych promocjach, akcjach lojalnościowych itd. 

Odważna wizja, unikalne kompetencje i konsekwencja w rozwoju oferty Saule przynoszą kolejne doskonałe efekty. Nowy produkt to przełom w branży, stawiający Saule Technologies w gronie światowych liderów rynku ESL. Strategiczna współpraca Saule Technologies z Columbus Energy nabierze nowej dynamiki, wzmacniającej synergie i przewagi konkurencyjne obu spółekkomentuje Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy, członek Rady Nadzorczej Saule SA.

Partnerzy Saule Technologies

Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Wrocławska firma zyskała także wsparcie Grupy Maspex i jednej z jej marek – Lubella. Saule Technologies i Grupa Maspex wprowadzą do wybranych sklepów etykiety PESL, by móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań nie tylko na efektywność sprzedaży, ale także opłacalność biznesową. Możliwe jest również w przyszłości rozwijanie współpracy w celu wprowadzenia tych etykiet do nowych sklepów sieci handlowych, w których działa Grupa Maspex.

PKN ORLEN i firma Saule Technologies podpisały list intencyjny o współpracy. W efekcie już wkrótce w sklepie na wybranej stacji paliw ORLEN, przy produktach ustawionych na regałach pojawią się etykiety PESL. Dzięki temu będzie można centralnie oraz zdalnie zarządzać wyświetlanymi na nich komunikatami.

W ramach Programu ORLEN Skylight Accelerator możemy wspólnie ze startupami z całego świata wdrażać innowacyjne rozwiązania. Dzięki współpracy ze spółkami technologicznymi, takimi jak Saule Technologies, możemy jeszcze skuteczniej realizować nasze cele strategiczne oraz budować trwałe przewagi konkurencyjne, oparte o nowoczesne i niskoemisyjne technologiemówi Patrycja Panasiuk, Zastępca Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich PKN ORLEN.

źródło: mat. własne, mat. prasowe