Neutralność klimatyczna do 2050 roku to cel, który uda się osiągnąć tylko wspólnym działaniem. Wiedzą o tym inicjatorzy projektu społecznego „Zielony ślad”, który ma na celu inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania działań proklimatycznych.
Spis treści
Inauguracja projektu
Uroczysta inauguracja projektu „Zielony ślad” miała miejsce 8 października, podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit. Pomysłodawcą akcji jest Fundacja Carbon Footrpint, która od kilku lat zajmuje się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa, a mecenasem – marka Columbus, oferująca rozwiązania OZE dla firm. Głównym partnerem medialnym został portal Świat OZE. W projekcie mogą wziąć polskie firmy, które w jakikolwiek sposób dostosowują swoją działalność do ograniczenia śladu węglowego.
Wsparcie i inspiracja
„Zielony ślad” to projekt, który powstał z potrzeby wspierania i inspirowania przedsiębiorców podejmujących działania proklimatyczne i prośrodowiskowe. Firmy, które tworzą swój biznes w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju, będą w tym projekcie inspirować innych do tego rodzaju zamian. Z kolei każdy partner, który dołączy do projektu, zaprezentuje się coraz bardziej świadomym konsumentom jako firma społecznie odpowiedzialna.
– W ramach działalności Carbon Footprint Foundation obserwujemy, że poziom świadomości naszego społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych z każdym rokiem wzrasta. Jednak konsumenci coraz częściej szukają liderów zmian, większych podmiotów, które już wdrożyły prośrodowiskowe nawyki. Projekt “Zielony ślad” jest właśnie odpowiedzią na te potrzeby – wyjaśnia Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Carbon Footprint Foundation.
Jeden projekt, wiele korzyści
Korzyści z przystąpienia do projektu jest bardzo wiele. Wśród najważniejszych należy wymienić m.in.: realny wpływ na środowisko, oszczędności (poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa), zwiększenie zaufania konsumentów i inwestorów, większą odporność na regulacje prawne i zabezpieczenie rozwoju firmy w przyszłości.
– Z przyjemnością zostaliśmy mecenasem tego projektu. Zdajemy sobie sprawę, że przyszłość planety zależy od każdego z nas, a składają się na nią nasze wybory i decyzje, takie jak racjonalne zarządzanie zasobami, inwestycje w odnawialne źródła energii, wybór niskoemisyjnych środków transportu. Cieszymy się, że w ramach projektu „Zielony ślad” poznamy firmy, które chcą iść z nami tą drogą i zostawić po sobie tylko zielony ślad – mówi Michał Kutek, Columbus.
Chcesz wiedzieć, czym jest karta Zielonej Transformacji? Sprawdź!
Pierwsi na pokładzie
Jednym z pierwszych partnerów „Zielonego śladu” jest firma Szept Szum, kolektyw zajmujący się marketingiem zaangażowanym społecznie. Pierwszym uczestnikiem projektu jest z kolei AMS, lider reklamy outdoorowej.
– AMS od dawna zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, kwestie śladu węglowego, kwestie zeroemisyjności. Jednym z takich naszych projektów są przyjazne środowisku zielone wiaty. Inny przykład naszego działania, które ograniczą ślad węglowy są nasze słupy fotowoltaiczne – wymienia Krzysztof Ławicki, dyrektor rozwoju AMS.
Firma AMS została uhonorowana EKO nagrodą podczas Carbon Footprint Summit 2021 za ekologiczne projekty – zielone przystanki, ekowiaty, słupy zasilane energią solarną czy zintegrowane, zielone systemy jak EKO backlight, który realizuje zasady obiegu zamkniętego materiałów reklamowych.
– Chcemy inspirować innych. Cieszymy się, że razem z markami, którym również tak jak nam bliski jest zrównoważony rozwój, możemy pokazywać fajne, wspólne działania, które są przykładem tego, że zieleń w zabetonowanym mieście może funkcjonować fajnie, może być jej coraz więcej. Możemy razem wspólnie wymyślać coraz to nowe być może jeszcze takie, o których nawet nam się nie śniło. Razem możemy więcej – mówi Grażyna Gołebiowska, Dyrektor Marketingu AMS.
Chcesz poznać metody na zmniejszenia śladu węglowego Twojej firmy? Szczegółowe informacje dostępne na stronie projektu.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.