Ekologia Przyszłość planety zależy od nas. „Zielony ślad” aktywizuje polskie firmy 21 października 2021 Ekologia Przyszłość planety zależy od nas. „Zielony ślad” aktywizuje polskie firmy 21 października 2021 Przeczytaj także Ekologia Uprawa roślin bez światła? To może być prawda Niedawno naukowcy zaproponowali alternatywne do fotosyntezy, czyli elektro-rolnictwo. Metoda ta ma zastąpić fotosyntezę – nie wymaga światła, a do tego radykalnie ogranicza ilość ziemi potrzebnej do upraw. Ekologia Czy chrząszcze będą rozkładać plastik? Naukowcy odkryli, że larwy pewnego gatunku chrząszcza żywią się… plastikiem. Czy to oznacza, że problem plastiku i jego recyklingu zostanie rozwiązany? Neutralność klimatyczna do 2050 roku to cel, który uda się osiągnąć tylko wspólnym działaniem. Wiedzą o tym inicjatorzy projektu społecznego „Zielony ślad”, który ma na celu inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania działań proklimatycznych. Reklama Spis treści ToggleInauguracja projektuWsparcie i inspiracja Jeden projekt, wiele korzyściPierwsi na pokładzie Inauguracja projektu Uroczysta inauguracja projektu „Zielony ślad” miała miejsce 8 października, podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit. Pomysłodawcą akcji jest Fundacja Carbon Footrpint, która od kilku lat zajmuje się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa, a mecenasem – marka Columbus, oferująca rozwiązania OZE dla firm. Głównym partnerem medialnym został portal Świat OZE. W projekcie mogą wziąć polskie firmy, które w jakikolwiek sposób dostosowują swoją działalność do ograniczenia śladu węglowego. Wsparcie i inspiracja „Zielony ślad” to projekt, który powstał z potrzeby wspierania i inspirowania przedsiębiorców podejmujących działania proklimatyczne i prośrodowiskowe. Firmy, które tworzą swój biznes w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju, będą w tym projekcie inspirować innych do tego rodzaju zamian. Z kolei każdy partner, który dołączy do projektu, zaprezentuje się coraz bardziej świadomym konsumentom jako firma społecznie odpowiedzialna. – W ramach działalności Carbon Footprint Foundation obserwujemy, że poziom świadomości naszego społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych z każdym rokiem wzrasta. Jednak konsumenci coraz częściej szukają liderów zmian, większych podmiotów, które już wdrożyły prośrodowiskowe nawyki. Projekt “Zielony ślad” jest właśnie odpowiedzią na te potrzeby – wyjaśnia Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Carbon Footprint Foundation. Jeden projekt, wiele korzyści Korzyści z przystąpienia do projektu jest bardzo wiele. Wśród najważniejszych należy wymienić m.in.: realny wpływ na środowisko, oszczędności (poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa), zwiększenie zaufania konsumentów i inwestorów, większą odporność na regulacje prawne i zabezpieczenie rozwoju firmy w przyszłości. – Z przyjemnością zostaliśmy mecenasem tego projektu. Zdajemy sobie sprawę, że przyszłość planety zależy od każdego z nas, a składają się na nią nasze wybory i decyzje, takie jak racjonalne zarządzanie zasobami, inwestycje w odnawialne źródła energii, wybór niskoemisyjnych środków transportu. Cieszymy się, że w ramach projektu „Zielony ślad” poznamy firmy, które chcą iść z nami tą drogą i zostawić po sobie tylko zielony ślad – mówi Michał Kutek, Columbus. Chcesz wiedzieć, czym jest karta Zielonej Transformacji? Sprawdź! Francja: firmy tytoniowe zapłacą za sprzątanie niedopałków Pierwsi na pokładzie Jednym z pierwszych partnerów „Zielonego śladu” jest firma Szept Szum, kolektyw zajmujący się marketingiem zaangażowanym społecznie. Pierwszym uczestnikiem projektu jest z kolei AMS, lider reklamy outdoorowej. – AMS od dawna zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, kwestie śladu węglowego, kwestie zeroemisyjności. Jednym z takich naszych projektów są przyjazne środowisku zielone wiaty. Inny przykład naszego działania, które ograniczą ślad węglowy są nasze słupy fotowoltaiczne – wymienia Krzysztof Ławicki, dyrektor rozwoju AMS. Firma AMS została uhonorowana EKO nagrodą podczas Carbon Footprint Summit 2021 za ekologiczne projekty – zielone przystanki, ekowiaty, słupy zasilane energią solarną czy zintegrowane, zielone systemy jak EKO backlight, który realizuje zasady obiegu zamkniętego materiałów reklamowych. – Chcemy inspirować innych. Cieszymy się, że razem z markami, którym również tak jak nam bliski jest zrównoważony rozwój, możemy pokazywać fajne, wspólne działania, które są przykładem tego, że zieleń w zabetonowanym mieście może funkcjonować fajnie, może być jej coraz więcej. Możemy razem wspólnie wymyślać coraz to nowe być może jeszcze takie, o których nawet nam się nie śniło. Razem możemy więcej – mówi Grażyna Gołebiowska, Dyrektor Marketingu AMS. Chcesz poznać metody na zmniejszenia śladu węglowego Twojej firmy? Szczegółowe informacje dostępne na stronie projektu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.