Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Przyszłość planety zależy od nas. „Zielony ślad” aktywizuje polskie firmy

Przyszłość planety zależy od nas. „Zielony ślad” aktywizuje polskie firmy

Neutralność klimatyczna do 2050 roku to cel, który uda się osiągnąć tylko wspólnym działaniem. Wiedzą o tym inicjatorzy projektu społecznego „Zielony ślad”, który ma na celu inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania działań proklimatycznych.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Inauguracja projektu

Uroczysta inauguracja projektu „Zielony ślad” miała miejsce 8 października, podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit. Pomysłodawcą akcji jest Fundacja Carbon Footrpint, która od kilku lat zajmuje się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa, a mecenasem – marka Columbus, oferująca rozwiązania OZE dla firm. Głównym partnerem medialnym został portal Świat OZE. W projekcie mogą wziąć polskie firmy, które w jakikolwiek sposób dostosowują swoją działalność do ograniczenia śladu węglowego.

GWrpxBw

Wsparcie i inspiracja

„Zielony ślad” to projekt, który powstał z potrzeby wspierania i inspirowania przedsiębiorców podejmujących działania proklimatyczne i prośrodowiskowe. Firmy, które tworzą swój biznes w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju, będą w tym projekcie inspirować innych do tego rodzaju zamian. Z kolei każdy partner, który dołączy do projektu, zaprezentuje się coraz bardziej świadomym konsumentom jako firma społecznie odpowiedzialna.

– W ramach działalności Carbon Footprint Foundation obserwujemy, że poziom świadomości naszego społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych z każdym rokiem wzrasta. Jednak konsumenci coraz częściej szukają liderów zmian, większych podmiotów, które już wdrożyły prośrodowiskowe nawyki. Projekt “Zielony ślad” jest właśnie odpowiedzią na te potrzebywyjaśnia Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Carbon Footprint Foundation.

 Jeden projekt, wiele korzyści

Korzyści z przystąpienia do projektu jest bardzo wiele. Wśród najważniejszych należy wymienić m.in.: realny wpływ na środowisko, oszczędności (poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa), zwiększenie zaufania konsumentów i inwestorów, większą odporność na regulacje prawne i zabezpieczenie rozwoju firmy w przyszłości.

Z przyjemnością zostaliśmy mecenasem tego projektu. Zdajemy sobie sprawę, że przyszłość planety zależy od każdego z nas, a składają się na nią nasze wybory i decyzje, takie jak racjonalne zarządzanie zasobami, inwestycje w odnawialne źródła energii, wybór niskoemisyjnych środków transportu. Cieszymy się, że w ramach projektu „Zielony ślad” poznamy firmy, które chcą iść z nami tą drogą i zostawić po sobie tylko zielony ślad mówi Michał Kutek, Columbus.

Chcesz wiedzieć, czym jest karta Zielonej Transformacji? Sprawdź!

Pierwsi na pokładzie

Jednym z pierwszych partnerów „Zielonego śladu” jest firma Szept Szum, kolektyw zajmujący się marketingiem zaangażowanym społecznie. Pierwszym uczestnikiem projektu jest z kolei AMS, lider reklamy outdoorowej.

 – AMS od dawna zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, kwestie śladu węglowego, kwestie zeroemisyjności. Jednym z takich naszych projektów są przyjazne środowisku zielone wiaty. Inny przykład naszego działania, które ograniczą ślad węglowy są nasze słupy fotowoltaiczne wymienia Krzysztof Ławicki, dyrektor rozwoju AMS.

Firma AMS została uhonorowana EKO nagrodą podczas Carbon Footprint Summit 2021 za ekologiczne projekty – zielone przystanki, ekowiaty, słupy zasilane energią solarną czy zintegrowane, zielone systemy jak EKO backlight, który realizuje zasady obiegu zamkniętego materiałów reklamowych.

Chcemy inspirować innych. Cieszymy się, że razem z markami, którym również tak jak nam bliski jest zrównoważony rozwój, możemy pokazywać fajne, wspólne działania, które są przykładem tego, że zieleń w zabetonowanym mieście może funkcjonować fajnie, może być jej coraz więcej. Możemy razem wspólnie wymyślać coraz to nowe być może jeszcze takie, o których nawet nam się nie śniło. Razem możemy więcejmówi Grażyna Gołebiowska, Dyrektor Marketingu AMS.

Chcesz poznać metody na zmniejszenia śladu węglowego Twojej firmy? Szczegółowe informacje dostępne na stronie projektu.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.