Renault elektryfikuje portugalską wyspę

Porto Santo to niewielka wyspa, która wchodzi w skład portugalskiego archipelagu Madery. Mieszka na niej nieco ponad 5 tysięcy mieszkańców, którzy utrzymują się głównie z turystyki. Renault zamierza przeprowadzić w tym miejscu ciekawy eksperyment, który pozwoli odpowiedzieć na kilka pytań z zakresu rozwoju elektromobilności.

Francuski producent chce stworzyć z Port Santo wyspę inteligentną za pomocą swoich produktów, takich jak elektryczne samochody. Celem takiego działania jest nie tylko poprawienie jakości życia tamtejszych mieszkańców, lecz także stworzenie czegoś na wzór innowacyjnego modelu energetycznego, „który mógłby być przeniesiony także na inne wyspy i miasta”, o czym mówi Eric Feunteun, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych we francuskim Renault.

Na początek dwudziestu mieszkańców wyspy otrzyma od Renaulta elektryczne samochody – 16 egzemplarzy modelu Zoe oraz 4 dostawcze Kangoo. Specjalnie dla nich przygotowana zostanie infrastruktura ładująca, za której realizację odpowiadać będzie tamtejszy operator, Empresa de Electricitade da Madeira.

„Powiedzmy, że wracasz z pracy o 19 z przyzwoitą ilością energii i potrzebujesz 2-3 godziny na ładowanie. Testowany przez nas system zadecyduje w jakim czasie będzie najlepiej naładować baterię, bazując na kilku czynnikach, jak między innymi aktualne zużycie energii w sieci oraz jej dostępność. Wtedy możliwe będzie naładowanie baterii na przykład w ośmiu 15-minutowych fragmentach, dostosowując się do panujących warunków”, powiedział Eric Feunteun.

Renault w przyszłości chce wykorzystać samochody dostarczone mieszkańcom oraz infrastrukturę ładującą do stworzenia części sieci energetycznej. Samochody podłączone do ładowania będą oddawać energię w momentach, kiedy jej brakuje, a późniejsze nadwyżki trafią z powrotem do akumulatorów. Celem jest stabilizacja sieci, w szczególności w godzinach szczytu.

To jednak nie koniec. Renault, prócz samochodów, na wyspę dostarczy baterie i akumulatory pochodzące od kierowców, którzy zdecydowali się wziąć udział w programie wymiany baterii 22KWh na niemalże dwukrotnie większe. Dzięki temu lokalne auta będą w stanie pokonać większą odległość na jednym ładowaniu, a lokalne farmy słoneczne zostaną wyposażone w magazyny energii.

„Projekt Madeiro jest jedną z najbardziej kompletnych inicjatyw ekologicznych dla pojazdów elektrycznych w historii”, dodaje dyrektor ds. pojazdów elektrycznych we francuskim Renault.

1 comment
  1. ciekawe rozwiązanie, chociaż ja uważam że na auto dostawcze jednak lepiej wziąć coś w stylu Peugeot Boxer – oszczędny silnik, nie pali dużo a nie ma ograniczenia zasięgu jak elektryczne. No i teraz dla kurierów na przykład spore przeceny są

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Mogą Ci się także spodobać

Codzienny raport smogowy -10.11.

Dziś zaczynamy kolejny długi weekend, ale czy to dobry czas na rodzinne spacery? Dziś mapa znów zaświeciła się na czerwono, smog nie odpuszcza. Najgorzej jest na południu Polski, są miejsca gdzie poziom dopuszczalnego stężenie pyłów jest przekroczony nawet o 900%!!! Sprawdźcie czy warto dziś wychodzić z domu. Przypominamy, że smog stanowi poważne i jak najbardziej realne zagrożenie dla zdrowia, uważajcie na siebie.

Codzienny raport smogowy – 11.11.

Dziś świętujemy 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Obchody tego święta organizowane są prawie we wszystkich polskich miastach. Marsze, koncerty, biegi, akcje sadzenia drzew czy gry miejskie – większość atrakcji będzie odbywać się na “świeżym” powietrzu. Niestety smog nawet dziś nie odpuszcza, załóżcie więc maseczki, astmatycy, dzieci i osoby starsze powinni ograniczyć czas przebywania oraz unikać wysiłku fizycznego na otwartym powietrzu. Świętujcie zdrowo i z rozwagą!