Elektromobilność Renault elektryfikuje portugalską wyspę 23 lutego 2018 Elektromobilność Renault elektryfikuje portugalską wyspę 23 lutego 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Porto Santo to niewielka wyspa, która wchodzi w skład portugalskiego archipelagu Madery. Mieszka na niej nieco ponad 5 tysięcy mieszkańców, którzy utrzymują się głównie z turystyki. Renault zamierza przeprowadzić w tym miejscu ciekawy eksperyment, który pozwoli odpowiedzieć na kilka pytań z zakresu rozwoju elektromobilności. Reklama Francuski producent chce stworzyć z Port Santo wyspę inteligentną za pomocą swoich produktów, takich jak elektryczne samochody. Celem takiego działania jest nie tylko poprawienie jakości życia tamtejszych mieszkańców, lecz także stworzenie czegoś na wzór innowacyjnego modelu energetycznego, „który mógłby być przeniesiony także na inne wyspy i miasta”, o czym mówi Eric Feunteun, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych we francuskim Renault. Renault na Maderze Na początek dwudziestu mieszkańców wyspy otrzyma od Renaulta elektryczne samochody – 16 egzemplarzy modelu Zoe oraz 4 dostawcze Kangoo. Specjalnie dla nich przygotowana zostanie infrastruktura ładująca, za której realizację odpowiadać będzie tamtejszy operator, Empresa de Electricitade da Madeira. „Powiedzmy, że wracasz z pracy o 19 z przyzwoitą ilością energii i potrzebujesz 2-3 godziny na ładowanie. Testowany przez nas system zadecyduje w jakim czasie będzie najlepiej naładować baterię, bazując na kilku czynnikach, jak między innymi aktualne zużycie energii w sieci oraz jej dostępność. Wtedy możliwe będzie naładowanie baterii na przykład w ośmiu 15-minutowych fragmentach, dostosowując się do panujących warunków”, powiedział Eric Feunteun. Renault w przyszłości chce wykorzystać samochody dostarczone mieszkańcom Portugalii oraz infrastrukturę ładującą do stworzenia części sieci energetycznej. Samochody podłączone do ładowania będą oddawać energię w momentach, kiedy jej brakuje, a późniejsze nadwyżki trafią z powrotem do akumulatorów. Celem jest stabilizacja sieci, w szczególności w godzinach szczytu. To jednak nie koniec. Renault, prócz samochodów, na wyspę dostarczy baterie i akumulatory pochodzące od kierowców, którzy zdecydowali się wziąć udział w programie wymiany baterii 22KWh na niemalże dwukrotnie większe. Dzięki temu lokalne auta będą w stanie pokonać większą odległość na jednym ładowaniu, a lokalne farmy słoneczne zostaną wyposażone w magazyny energii. „Projekt Madeiro jest jedną z najbardziej kompletnych inicjatyw ekologicznych dla pojazdów elektrycznych w historii„, dodaje dyrektor ds. pojazdów elektrycznych we francuskim Renault. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.