Elektromobilność Rewolucja w produkcji baterii. Wcale nie chodzi o Teslę! 14 lipca 2021 Elektromobilność Rewolucja w produkcji baterii. Wcale nie chodzi o Teslę! 14 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Powstaje coraz więcej projektów z nowatorskim spojrzeniem na produkcję akumulatorów. Niedawno pojawiły się obiecujące informacje na temat strategii Tesli w zakresie produkcji tańszych i lepszych baterii. Teraz mniej znana, ale nie mniej innowacyjna firma ujawniła interesujące wnioski na temat spawania laserowego ogniw cylindrycznych. Reklama Spis treści ToggleCzas na zmianyVOLTLABOR branżowym mistrzemLaser jako najlepsza metoda spawania Nowoczesna metoda chłodzenia Czas na zmiany Połączenie między ogniwami akumulatora a głównym przewodem zasilającym jest istotnym czynnikiem o pozytywnym lub negatywnym wpływie na ogólną żywotność akumulatora. Wpływa również na wydajność, bezpieczeństwo i stabilność. W ostatnich latach powstało wiele rewolucyjnych metod, a spośród nich spawanie stało się nowym standardem branżowym. Powszechnym systemem jest spawanie punktowe, ultradźwiękowe i laserowe. Podczas gdy spawanie laserowe wiąże się początkowo z wysokimi kosztami inwestycyjnymi, jest postrzegane jako preferowana opcja. Jednak przez długi czas spawanie laserowe nie współpracowało z ogniwami cylindrycznymi. Wiązka laserowa nie była wystarczająco precyzyjna. Ta bariera technologiczna była punktem wyjścia dla koncepcji firmy VOLTLABOR w Austrii w 2008 roku. Bateria z aloesu. Przełom w elektronice VOLTLABOR branżowym mistrzem VOLTLABOR jest pionierem w spawaniu laserowym ogniw cylindrycznych. W 2008 spawali laserowo ogniwa cylindryczne po obu stronach i robili to z bezkonkurencyjną jakością przy zerowym współczynniku awaryjności! Był to pierwszy taki wynik na świecie. Doprowadziło to do wzrostu zainteresowania firmą na arenie międzynarodowej i zdecydowanie przyczyniło się do przyciągnięcia czołowych graczy w tej dziedzinie. W ostatnich latach technologia laserowa stale się rozwijała z raczej pozytywnym wpływem na spawanie laserowe, jak stwierdza Dyrektor do spraw technologii Martin Reingruber z VOLTLABOR: – W ciągu ostatnich 10 lat technologia stała się szybsza i bardziej precyzyjna. Dzięki temu spawanie laserowe przewyższa dziś inne technologie spajania np. zgrzewanie oporowe. Laser jako najlepsza metoda spawania W różnych pracach naukowych niemieckich i austriackich uniwersytetów, które są partnerami rozwojowymi firmy VOLTLABOR, zespół inżynierów porównał laser ze spawaniem punktowym i ultradźwiękowym. Pod różnymi względami spawanie laserowe przewyższa inne metody spawania. Podobne wyniki dotyczące korzyści ze spawania laserowego w porównaniu z innymi metodami kontaktowymi uzyskał uniwersytet w Uppsali (Szwecja). W dokładnej analizie porównano i oceniono metody spajania według różnych kryteriów. Podczas gdy zgrzewanie oporowe prowadzi do ogólnie gorszych wyników, spawanie wiązką laserową jest średnio lepsze. https://swiatoze.pl/jak-przedluzyc-zywotnosc-baterii-i-co-z-nimi-zrobic-gdy-sie-zuzyja/ Nowoczesna metoda chłodzenia W minionym roku firma VOLTLABOR zrobiła kolejny duży krok w kierunku ideału, stając się jedną ze wschodzących gwiazd w branży. Dzięki wspólnemu przedsięwzięciu z uznanym austriackim dostawcą Tier-1 Miba, firma ma wyłączny dostęp do technologii FLEXcooler® MIBA – wysoce innowacyjnego systemu chłodzenia, który pozwala uniknąć wypełniaczy luk, zmniejsza emisję CO2, wagę i koszty. FLEXcooler® jest elementem chłodzącym ciecz i umożliwia chłodzenie od dołu ogniw cylindrycznych. źródło: E-motec.net, fot.: miba.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.