Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Rosjanie chcą stworzyć samolot na napęd elektryczny

Rosjanie chcą stworzyć samolot na napęd elektryczny

Rosyjskie media poinformowały, że naukowcy w Rosji planują stworzyć latające laboratorium inżynierskie do pracy nad elektrycznym układem napędowym dla samolotów.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Centrum badawcze ma skupić się nie tylko na elektrycznych napędach dla samolotów, ale także na pracy nad bieżącymi problemami lotnictwa. W planach narodowego Centrum Badawczego Instytutu im. N. J. Żukowkiego jest stworzenie latającego laboratorium do testowania elektrycznego napędu konstrukcji rosyjskiej.

Andriej Jutow, dyrektor generalny Centrum,  poinformował, że w projekt będą zaangażowane rosyjskie instytuty działające w innych sferach nauki i przemysłu. Naukowcy będą starać się tworzyć wzorce inżynieryjne, które mają być o 10-15 procent lepsze pod względem konstrukcji niż obecnie używane. Powyższy cel zostanie osiągnięty dopiero po rewolucji technologicznej, która ma nastąpić – jak czytamy w rosyjskich mediach – w latach 2025-2030.

Przedstawiciel centrum zauważył podczas konferencji „Zarządzanie tworzeniem potencjału naukowego i technologicznego w cyklu życia produktów high-tech 2017”, że z pomocą dostępnych dziś technologii nie da się zrealizować celów nowoczesnego laboratorium. – Wszyscy czekają na nową rewolucje technologiczną w latach 2025-2030 i trzeba się do niej przygotować – stwierdził Dutow.

Rosjanie mają w swoich planach stworzyć „mapę drogową” dla badań naukowych i inżynieryjnych do rozwiązywania bieżących problemów transportu kolejowego, przemysłu stoczniowego i innych obszarów.  Jak informuje portal hightech.fm, elektryczny samolot planują również zbudować: NASA – do wiosny 2018 roku oraz Airbus – do 2020 roku.

Elektromobilność w Federacji Rosyjskiej zaczyna być tematem przewodnim wielu spotkań ekspertów i władz, a także przedmiotem badań. Na początku stycznia 2017 roku w Moskwie przeprowadzono testy elektrycznego autobusu LIAX-6274. Z kolei w marcu spółka Kamaz wraz z Drive Electro zaprezentowała elektryczny autobus Kamaz-6282.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.