Wiadomości OZE Rowery elektryczne od Energi trafiły do turystów nad Bałtykiem 09 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Rowery elektryczne od Energi trafiły do turystów nad Bałtykiem 09 sierpnia 2017 Przeczytaj także Polska Konin chce budowy elektrowni atomowej. Prezydent miasta apeluje o decyzję rządu W Koninie miała powstać druga elektrownia jądrowa. Czy nowy rząd zamrozi projekt? Przeciwko takiej decyzji protestują władze miasta. “Jestem zdeterminowany, ta elektrownia nam się należy” – mówi Piotr Korytkowski, prezydent Konina. Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Energa Obrót w ramach akcji „Ładujemy pozytywną energią” bezpłatnie udostępniła turystom, spędzającym wakacje w Trójmieście, 12 rowerów elektrycznych. Poprzez promocję elektrycznego transportu firma wspiera nie tylko aktywność i zdrowy tryb życia, ale też biznesy swoich hotelowych klientów. Kolejne 12 jednośladów trafi do turystów już w najbliższym czasie. Reklama Dotychczas elektryczne rowery zostały przekazane do trzech trójmiejskich hoteli: Dwór Oliwski w Gdańsku Hotel Orle w Gdańsku (na Wyspie Sobieszewskiej) Zhong Hua w Sopocie (przy promenadzie) Hotelowi goście mogą już dziś, bezpłatnie wypożyczać rowery w trakcie wakacyjnego wypoczynku. Energa Obrót docenia tym samym współpracę ze swoimi klientami biznesowymi. Firma dostarczyła do hoteli nowoczesne rowery polskiego producenta EcoBike wraz ze stojakami. Zapewnia też ich serwis. Do pilotażowej inicjatywy zapraszane są kolejne hotele z Gdyni, Gdańska i Sopotu, a w przyszłości Energa może rozszerzyć akcję na całą Polskę. Rower elektryczny dzięki wbudowanemu w tylnym kole silnikowi elektrycznemu niweluje obciążenia i ułatwia przemieszczanie się. Użytkownik jednośladu może pokonać dłuższe dystanse przy stosunkowo mniejszym wysiłku. Bateria może wesprzeć rowerzystę na dystansie do 60 km lub całkowicie zastąpić pedałowanie na trasie liczącej około 30 km. Średni koszt przejechania 100 km rowerem elektrycznym wynosi około 80 gr. Pokonanie analogicznej odległości skuterem jest 15 razy droższe (12 zł), a samochodem z silnikiem benzynowym, aż 62 razy bardziej kosztowne (50 zł). Proste i łatwe jest także ładowanie baterii. Zajmuje ono około czterech godzin. Natomiast szybki proces, pozwalający naładować baterię w 80 proc. zamyka się w zaledwie dwóch godzinach. Niewielkich rozmiarów, przenośna ładowarka pozwala uzupełnić poziom energii – w domowym zaciszu. Koszt naładowania baterii do pełna to jedynie kilkadziesiąt groszy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.