Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Z początkiem bieżącego miesiąca rozpoczęła działalność specjalna spółka powołana przez Toyotę wyłącznie do projektowania i wprowadzania do produkcji samochodów elektrycznych. Spółką tą pokieruje sam prezes firmy, Akio Toyoda. Ma to związek z planami rozpoczęcia masowej produkcji samochodów elektrycznych przez ten koncern już około roku 2020. Reklama Nie tylko Toyota ma zamiar masowo produkować samochody elektryczne. Podobne plany ma Volkswagen. Firma ta przyjęła pod koniec listopada nową strategię pod nazwą „Transform 2025+”. W ramach nowej strategii koncern chce rozpocząć masową produkcję aut elektrycznych, tak aby zostać światowym liderem elektromobilności z sprzedażą na poziomie miliona aut rocznie, jak mówił Herbert Diess, szef Volkswagena. Stać się tak ma już po roku 2020. Toyota ma o tyle bliżej do bycia liderem, że już od dawna produkuje samochody hybrydowe, wykorzystujące m.in. napęd elektryczny. Koncern wprowadził niedawno do sprzedaży także pierwszy zasilany wodorem samochód – Mirai to pierwsze auto z ogniwami paliwowymi, które trafiło do seryjnej produkcji. Flagowym pojazdem hybrydowym Toyoty jest Prius, wyposażony w bezpieczny akumulator litowo-jonowy, którego to technologię firma cały czas rozwija współpracując z japońskimi naukowcami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.