Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Z początkiem bieżącego miesiąca rozpoczęła działalność specjalna spółka powołana przez Toyotę wyłącznie do projektowania i wprowadzania do produkcji samochodów elektrycznych. Spółką tą pokieruje sam prezes firmy, Akio Toyoda. Ma to związek z planami rozpoczęcia masowej produkcji samochodów elektrycznych przez ten koncern już około roku 2020. Reklama Nie tylko Toyota ma zamiar masowo produkować samochody elektryczne. Podobne plany ma Volkswagen. Firma ta przyjęła pod koniec listopada nową strategię pod nazwą „Transform 2025+”. W ramach nowej strategii koncern chce rozpocząć masową produkcję aut elektrycznych, tak aby zostać światowym liderem elektromobilności z sprzedażą na poziomie miliona aut rocznie, jak mówił Herbert Diess, szef Volkswagena. Stać się tak ma już po roku 2020. Toyota ma o tyle bliżej do bycia liderem, że już od dawna produkuje samochody hybrydowe, wykorzystujące m.in. napęd elektryczny. Koncern wprowadził niedawno do sprzedaży także pierwszy zasilany wodorem samochód – Mirai to pierwsze auto z ogniwami paliwowymi, które trafiło do seryjnej produkcji. Flagowym pojazdem hybrydowym Toyoty jest Prius, wyposażony w bezpieczny akumulator litowo-jonowy, którego to technologię firma cały czas rozwija współpracując z japońskimi naukowcami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.