Elektromobilność San Francisco zelektryfikuje flotę autobusową do 2035 roku 24 maja 2018 Elektromobilność San Francisco zelektryfikuje flotę autobusową do 2035 roku 24 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Burmistrz San Francisco Mark Farell oraz przedstawiciele Miejskiej Agencji Transportu w San Francisco (San Francisco Municipal Transportation Agency- SFMTA) poinformowali o ambitnym planie elektryfikacji całej floty autobusowej miasta do 2035 roku. SFMTA będzie realizowała zakup tylko elektrycznych pojazdów od 2025 roku. „San Francisco z dumą przewodniczy ponownie zrównoważonym inicjatywom, który nie tylko poprawiają nasze miasto, ale także nasz świat”, stwierdził Mayor Farrell. „Ta nowa inwestycja stanowi odważną zmianę w sposobie przemieszczania się setek tysięcy ludzi w ramach transportu publicznego, potwierdzając jednocześnie zaangażowanie miasta w zrównoważone praktyki energetyczne”, dodał burmistrz San Francisco. Reklama W maju br. Rada Dyrektorów SFMTA zatwierdziła uchwałę zobowiązującą miasto do przejścia na elektromobilność. Agencja zarządza obecnie całą miejską komunikacją, w tym największą na świecie zeroemisyjną flotą trolejbusów oraz flotą pojazdów hybrydowych o niskiej emisji. Elektryczne pojazdy hybrydowe są zasilane elektrycznie oraz odnawialnym olejem napędowym. Obecnie SFMTA wdraża nowe, elektryczne autobusy hybrydowe o większej pojemności akumulatorowej. Miasto chce bowiem wprowadzić tzw. „zielone strefy”, w których będą jeździć pojazdy niewytwarzające emisji. SFMTA jest gotowa do pracy z producentami autobusów, którzy udowodnią, że ich pojazdy elektryczne są w stanie wytrzymać ciężkie przejazdy i strome wzgórza – miasto i okolice posiadają wymagającą topografię . John Haley, dyrektor ds. transportowych SFMTA, powiedział: „Podczas gdy technologia akumulatorów szybko się rozwija, nie jest jeszcze gotowa na „swój dzień”. Producenci nie produkują jeszcze dużej liczby w pełni elektrycznych autobusów, jakich potrzebowałoby San Francisco i inne obszary miejskie. Dziś nie można też zagwarantować, że pojazdy będą działać przez wymagane 15 lat z dużym tonażem ze specyficzną topografią”. W 2019 r. SFMTA zamierza kupić autobusy elektryczne z zerową emisją i przetestować je w San Francisco, aby ocenić ich wydajność na zatłoczonych i pagórkowatych trasach. W ostatnich latach SFMTA zastąpiła ponad 90% starszych autobusów pojazdami elektrycznymi oraz z silnikami hybrydowymi, napędzanymi odnawialnym olejem napędowym. Przejście SFMTA z konwencjonalnych silników diesla na elektryczno-hybrydowe zmniejszyło zużycie paliwa o 5,4 miliona galonów oraz emisję CO2 o 82 000 ton w ciągu 12 lat eksploatacji floty. Sektor transportu w San Francisco generuje około 46% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w mieście, generowanych głównie przez samochody prywatne i ciężarówki komercyjne. Źródło i foto: San Francisco Municipal Transportation Agency (SFMTA) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.