Elektromobilność San Francisco zelektryfikuje flotę autobusową do 2035 roku 24 maja 2018 Elektromobilność San Francisco zelektryfikuje flotę autobusową do 2035 roku 24 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Rusza nowy nabór z KPO 4,78 mld zł na rozwój elektromobilności i magazynowania zeroemisyjnej energii Już 26 maja rusza nabór wniosków w programie wspierającym rozwój czystych technologii w przemyśle. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki… Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Burmistrz San Francisco Mark Farell oraz przedstawiciele Miejskiej Agencji Transportu w San Francisco (San Francisco Municipal Transportation Agency- SFMTA) poinformowali o ambitnym planie elektryfikacji całej floty autobusowej miasta do 2035 roku. SFMTA będzie realizowała zakup tylko elektrycznych pojazdów od 2025 roku. „San Francisco z dumą przewodniczy ponownie zrównoważonym inicjatywom, który nie tylko poprawiają nasze miasto, ale także nasz świat”, stwierdził Mayor Farrell. „Ta nowa inwestycja stanowi odważną zmianę w sposobie przemieszczania się setek tysięcy ludzi w ramach transportu publicznego, potwierdzając jednocześnie zaangażowanie miasta w zrównoważone praktyki energetyczne”, dodał burmistrz San Francisco. Reklama W maju br. Rada Dyrektorów SFMTA zatwierdziła uchwałę zobowiązującą miasto do przejścia na elektromobilność. Agencja zarządza obecnie całą miejską komunikacją, w tym największą na świecie zeroemisyjną flotą trolejbusów oraz flotą pojazdów hybrydowych o niskiej emisji. Elektryczne pojazdy hybrydowe są zasilane elektrycznie oraz odnawialnym olejem napędowym. Obecnie SFMTA wdraża nowe, elektryczne autobusy hybrydowe o większej pojemności akumulatorowej. Miasto chce bowiem wprowadzić tzw. „zielone strefy”, w których będą jeździć pojazdy niewytwarzające emisji. SFMTA jest gotowa do pracy z producentami autobusów, którzy udowodnią, że ich pojazdy elektryczne są w stanie wytrzymać ciężkie przejazdy i strome wzgórza – miasto i okolice posiadają wymagającą topografię . John Haley, dyrektor ds. transportowych SFMTA, powiedział: „Podczas gdy technologia akumulatorów szybko się rozwija, nie jest jeszcze gotowa na „swój dzień”. Producenci nie produkują jeszcze dużej liczby w pełni elektrycznych autobusów, jakich potrzebowałoby San Francisco i inne obszary miejskie. Dziś nie można też zagwarantować, że pojazdy będą działać przez wymagane 15 lat z dużym tonażem ze specyficzną topografią”. W 2019 r. SFMTA zamierza kupić autobusy elektryczne z zerową emisją i przetestować je w San Francisco, aby ocenić ich wydajność na zatłoczonych i pagórkowatych trasach. W ostatnich latach SFMTA zastąpiła ponad 90% starszych autobusów pojazdami elektrycznymi oraz z silnikami hybrydowymi, napędzanymi odnawialnym olejem napędowym. Przejście SFMTA z konwencjonalnych silników diesla na elektryczno-hybrydowe zmniejszyło zużycie paliwa o 5,4 miliona galonów oraz emisję CO2 o 82 000 ton w ciągu 12 lat eksploatacji floty. Sektor transportu w San Francisco generuje około 46% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w mieście, generowanych głównie przez samochody prywatne i ciężarówki komercyjne. Źródło i foto: San Francisco Municipal Transportation Agency (SFMTA) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.