Ochrona środowiska Singapur: prawie 4 miliony reklamówek mniej 29 stycznia 2021 Ochrona środowiska Singapur: prawie 4 miliony reklamówek mniej 29 stycznia 2021 Przeczytaj także Ochrona środowiska Afrykański pomór świń w Polsce. Nowe strefy zakażenia, odstrzał dzików i skutki dla hodowli trzody W powiecie piotrkowskim oraz w kilku regionach północno-wschodniej Polski wykryto u dzików przypadki afrykańskiego pomoru świń (ASF). Inspektorzy sprawdzają obszary leśne i pola uprawne, zbierając padłe zwierzęta i analizując możliwe drogi przenoszenia wirusa. Władze podkreślają, że wprowadzone strefy zakażenia mają ograniczyć ryzyko przeniesienia ASF do hodowli, ale jednocześnie alarmują, że wirus może pojawić się w nowych lokalizacjach. Ochrona środowiska Wilki boją się ludzkiego głosu. Co naprawdę pokazują najnowsze badania o ich dystansie do człowieka? Choć populacja wilków w Polsce rośnie, najnowsze badania potwierdzają, że drapieżniki te utrzymują większy dystans od ludzi, niż sugerowały wcześniejsze obserwacje. Eksperymenty terenowe wykazały, że ludzki głos wywołuje u nich silniejszą reakcję strachu niż szczekanie psów, a same wilki wciąż postrzegają człowieka jako największe zagrożenie. W efekcie ryzyko bezpośredniej konfrontacji pozostaje znikome, a kluczowa staje się rzetelna edukacja i ochrona, zamiast prób redukcji populacji. WWF Singapur podaje, że każdego miesiąca 2020 roku detaliści sprzedawali o 300 tysięcy mniej jednorazowych reklamówek w porównaniu do roku 2019. Organizacja twierdzi, że główną rolę odegrało wprowadzenie opłat za plastikowe siatki. Reklama Osiem największych detalistów dołączyło do akcji Plastic ACTion jest inicjatywą rozpoczętą przez WWF Singapur. Zachęca ona firmy do eliminacji jednorazowego plastiku z szeroko pojętej działalności i propaguje gospodarkę o obiegu zamkniętym. Jednym z proponowanych działań Plastic ACTion jest wprowadzenie opłat za plastikowe reklamówki. W Singapurze zrobiło tak osiem firm: Decathlon,H&M,LEGO,SaladStop!,The Body Shop,Uniqlo,Watsons,Wing Tai Retail. – Cieszymy się, że główni detaliści łączą z nami siły w redukcji plastiku jednorazowego użytku – powiedziała Stefanie Beitien, dyrektor ds. transformacji rynku w WWF Singapur. – Wprowadzenie opłat za reklamówki realnie wpłynie na zachowania konsumentów i wyrobi u nich nawyk przychodzenia na zakupy z własną torbą. Mamy nadzieję, że do tej inicjatywy przyłączą się kolejne firmy. 60% klientów pakuje zakupy do własnej torby WWF przeprowadziło badania wśród klientów ośmiu sklepów, które wprowadziły opłaty. Organizacja podaje, że 60% osób wolało zabrać z domu własną torbę, niż płacić dodatkowo za reklamówkę. Dyrektywa plastikowa właśnie weszła w życie Spadek w sprzedaży siatek jednorazowych zauważyła również dyrektor wykonawcza sieci Wing Tai Retail, Helen Khu. – Opłata za reklamówki przyniosła pożądane efekty. Zniechęciło to konsumentów do wykorzystywania jednorazowych siatek i pokazało, że chodzenie na zakupy z własną torbą jest znacznie tańsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska – skomentowała Helen Khu. W całym kraju liczba wydanych reklamówek zmniejszyła się o ok. 300 tysięcy w każdym miesiącu. Daje to ok. 3,6 miliona w skali roku. Pieniądze ze sprzedaży reklamówek trafią na cele charytatywne Ciągle jednak 40% klientów decydowało się na zakup reklamówki w sklepie. Firmy ogłosiły, że zgromadzone w ten sposób pieniądze trafią do wybranych fundacji charytatywnych. Część z detalistów postanowiło wesprzeć dalszą walkę z zanieczyszczeniem środowiska. Źródło: mothership.sg Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.