Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Singapur: prawie 4 miliony reklamówek mniej

plastikowa reklamowka

Singapur: prawie 4 miliony reklamówek mniej

WWF Singapur podaje, że każdego miesiąca 2020 roku detaliści sprzedawali o 300 tysięcy mniej jednorazowych reklamówek w porównaniu do roku 2019. Organizacja twierdzi, że główną rolę odegrało wprowadzenie opłat za plastikowe siatki.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Osiem największych detalistów dołączyło do akcji

Plastic ACTion jest inicjatywą rozpoczętą przez WWF Singapur. Zachęca ona firmy do eliminacji jednorazowego plastiku z szeroko pojętej działalności i propaguje gospodarkę o obiegu zamkniętym

Jednym z proponowanych działań Plastic ACTion jest wprowadzenie opłat za plastikowe reklamówki. W Singapurze zrobiło tak osiem firm:

  • Decathlon,
  • H&M,
  • LEGO,
  • SaladStop!,
  • The Body Shop,
  • Uniqlo,
  • Watsons,
  • Wing Tai Retail. 

Cieszymy się, że główni detaliści łączą z nami siły w redukcji plastiku jednorazowego użytku – powiedziała Stefanie Beitien, dyrektor ds. transformacji rynku w WWF Singapur. – Wprowadzenie opłat za reklamówki realnie wpłynie na zachowania konsumentów i wyrobi u nich nawyk przychodzenia na zakupy z własną torbą. Mamy nadzieję, że do tej inicjatywy przyłączą się kolejne firmy. 

60% klientów pakuje zakupy do własnej torby

WWF przeprowadziło badania wśród klientów ośmiu sklepów, które wprowadziły opłaty. Organizacja podaje, że 60% osób wolało zabrać z domu własną torbę, niż płacić dodatkowo za reklamówkę. 

Spadek w sprzedaży siatek jednorazowych zauważyła również dyrektor wykonawcza sieci Wing Tai Retail, Helen Khu. 

– Opłata za reklamówki przyniosła pożądane efekty. Zniechęciło to konsumentów do wykorzystywania jednorazowych siatek i pokazało, że chodzenie na zakupy z własną torbą jest znacznie tańsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska – skomentowała Helen Khu.

W całym kraju liczba wydanych reklamówek zmniejszyła się o ok. 300 tysięcy w każdym miesiącu. Daje to ok. 3,6 miliona w skali roku. 

Pieniądze ze sprzedaży reklamówek trafią na cele charytatywne

Ciągle jednak 40% klientów decydowało się na zakup reklamówki w sklepie. Firmy ogłosiły, że zgromadzone w ten sposób pieniądze trafią do wybranych fundacji charytatywnych. Część z detalistów postanowiło wesprzeć dalszą walkę z zanieczyszczeniem środowiska. 

Źródło: mothership.sg

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.