1200x628 4
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Słońce, woda i żagle… czyli ekologiczny i niezależny jacht

Eko jacht

Słońce, woda i żagle… czyli ekologiczny i niezależny jacht

Jeszcze w tym tygodniu pisaliśmy o zanieczyszczeniach, jakie wiążą się z żeglugą oraz o konieczności innowacji w tym sektorze. Tymczasem portugalski architekt Pedro Ramalho stworzył koncepcję jachtu, który do wytwarzania energii używa… paneli fotowoltaicznych. 

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Pochodzący z Porto architekt podzielił się swoją wizją niezależnego energetycznie jachtu, który nazwał “P1”. Koncepcja przewiduje korzystanie wyłącznie z energii słonecznej i wiatrowej, co oznacza koniec z zanieczyszczającymi i kosztownymi silnikami wysokoprężnymi. Długość jachtu wynosi 17 metrów. 

1 3
2 1

Aby osiągnąć właściwą kombinację wydajności energii słonecznej i wiatrowej, Ramalho wyobraża sobie P1 jako statek transformowalny. Z masztem, kilem i sterem możliwymi do schowania, jacht może zmienić się z energooszczędnej łodzi solarnej o napędzie elektrycznym w statek całkowicie żaglowy. 

5
6

Panele fotowoltaiczne zajmują powierzchnię 60 metrów kwadratowych, dzięki czemu statek może generować do 15 kWp, zasilając silnik elektryczny i ładując akumulatory. Energia słoneczna może być również wykorzystana do nawigacji portowej i przybrzeżnej. 

7

Ramalho zdaje sobie sprawę, że Słońce nie jest stałym źródłem energii, ograniczonym przez porę dnia oraz warunki pogodowe. Właśnie dlatego projekt posiada żaglowiec. Dzięki całkowite zautomatyzowanie grota i wysięgnika P1 może zwiększać swój zasięg dzięki osiągom i trwałości tradycyjnego jachtu żaglowego.

3 2

Źródło: designboom.com

Fot. Pedro Ramalho

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.