Wiadomości OZE Solaris dostarczy 130 elektrycznych autobusów dla Warszawy 25 lipca 2019 Wiadomości OZE Solaris dostarczy 130 elektrycznych autobusów dla Warszawy 25 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Koncern Solaris Bus & Coach S.A dostarczy Miejskim Zakładom Autobusowym w Warszawie 130 przegubowych e-autobusów za blisko 400 mln zł. Solaris poinformował o wygraniu największego kontraktu w Europie na dostawę autobusów elektrycznych. Reklama Program #WarszawaDlaKlimatu i walka o czyste powietrze są dla nas niezwykle ważne. A jak mówimy – tak robimy i po raz kolejny jesteśmy w awangardzie zmian. Podpisaliśmy dziś kontrakt na 130 nowych autobusów elektrycznych dla @warszawa i sieć ładowarek ulicznych! Działamy! pic.twitter.com/ZTRVV16LoZ — Rafał Trzaskowski (@trzaskowski_) July 22, 2019 Elektryczne autobusy dla Warszawy Solaris dostarczy dla Warszawy 130 przegubowych elektrycznych autobusów Urbino, które są wyposażone w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh. Każdy autobus posiada dwa gniazda ładowania oraz umieszczony na dachu pantograf, przy pomocy którego uzupełniana będzie energia elektryczna. Dodatkowo, energia elektryczna będzie czerpana poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in. Stacje szybkiego ładowania – o mocy ponad 400 kW – zostaną rozlokowane w różnych punktach miasta. – “Cieszymy się, że nasza firma, która niezwykle dużą wagę przykłada do rozwoju zrównoważonego transportu, przyczynia się do poprawy jakości życia mieszkańców Warszawy” – powiedział prezes Solaris Bus & Coach S.A. Javier Calleja. Projekt zakupu autobusów jest współfinansowany ze środków funduszy unijnych Jan Kuźmiński, prezes Miejskich Zakładów Autobusowych, zapewnił, że do 2021 r. w kierowanej przez niego spółce znajdzie się niemal 400 zero- i niskoemisyjnych autobusów. – “Cieszymy się, że jesteśmy jednym z liderów we wdrażaniu proekologicznych rozwiązań dla transportu. Ekologiczne autobusy MZA to nadzieja na czyste powietrze w stolicy” – powiedział prezes Jan Kuźmiński. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.