Wiadomości OZE Solarny pojazd z Politechniki Łódzkiej zdobywa nagrody 28 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Solarny pojazd z Politechniki Łódzkiej zdobywa nagrody 28 kwietnia 2017 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Eagle Two — nowy pojazd napędzany energią słoneczną jest przygotowywany przez studentów Politechniki Łódzkiej. Solarny pojazd o tej nazwie ma być następcą bolidu Eagle One, który tak znakomicie reprezentował Polskę na zawodach Sasol Solar Challenge 2016 w RPA. Reklama W stosunku do swojego poprzednika udoskonaleniu mają zostać poddane silniki oraz wymiary bolidu, które ulegną zmniejszeniu. To przyczyni się do zmniejszenia zużycia energii. Pojazd łódzkich żaków ma pomieścić w swoim wnętrzu łącznie 4 pasażerów. Nowy design pozwoli nadać nowy wizerunek, który będzie dość znacznie odbiegał od kształtu swojego starszego brata. Będzie to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z Akademią Sztuk Pięknych. Zastosowanie powyższych udoskonaleń ma spowodować, że Eagle Two będzie szybszy od wersji wcześniejszej, co ma zaprocentować sukcesami podczas kolejnych zawodów Bridgestone World Solar Challenge w Australii. Ekipa łódzkich studentów będzie faworytem zawodów, z racji sukcesów osiąganych w latach ubiegłych. Przypomnijmy, że podczas zawodów Sasol Solar Challenge 2016 w RPA drużyna Politechniki Łódzkiej powróciła z pięcioma nagrodami. Pojazd kierowany przez Polaków startował w klasie Crusier i pokonał na szosach RPA 2817 km. Wyróżnił się w kilku kategoriach m.in. rekord liczby przejechanych kilometrów na całej trasie, rekord kilometrów pokonanych w ciągu jednego dnia, oraz rekord ustanowionej prędkości. Należy przy tej okazji wspomnieć, że solarny bolid musiał zmierzyć się nie tylko z przeciwnikami z innych krajów, ale również walczyć z warunkami terenowymi i meteorologicznymi. Doskonałe przygotowanie ekipy oraz solarnego pojazdu zaprocentowało szczęśliwym dotarciem do mety, oraz odebraniem zasłużonych nagród. Politechnika Łódzka kształci twórczych i przedsiębiorczych młodych ludzi. Uczelnia wspiera ich śmiałe pomysły, zaawansowane technologicznie, ale też wymagające kompetencji w zakresie organizacji, logistyki, marketingu czy planowania biznesowego. Do takich oryginalnych inicjatyw należy budowa solarnego pojazdu i jego udział w wyścigach organizowanych w odległych zakątkach świata. Ten projekt jest szczególnie interesujący ze względu na stosowane w nim technologie związane z elektromobilnością – powiedział doc. dr inż. Marek Sekieta, pełnomocnik rektora ds. kształcenia z Politechniki Łódzkiej. Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych — zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając około 3000 km w Australii, a rok później w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej! – powiedziała Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.