Elektromobilność Superszybkie ładowanie samochodów EV stało się faktem? 07 listopada 2017 Elektromobilność Superszybkie ładowanie samochodów EV stało się faktem? 07 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Czy przełom w pracach nad szybkim ładowaniem samochodów elektrycznych stał się faktem? Czy niebawem przyczyni się on do fundamentalnej zmiany nastawienia do „elektryków” wśród części społeczeństwa sceptycznie podchodzącej do nowej technologii? Reklama Wygląda na to, że tak właśnie może się stać za sprawą nowej technologii zaprojektowanej przez pochodzącą z Kalifornii firmę Enevate Corporation. Ten prywatny podmiot gospodarczy ogłosił, że opracował technologię HD-Energy, pozwalającą superszybko ładować akumulatory pojazdów napędzanych prądem. Obecnie za szybkie ładowanie samochodu uważa się proces, który trwa około trzydziestu minut. Ładowanie za pomocą technologii HD-Energy skróciłoby ten proces sześciokrotnie i po pięciu minutach ładowania pozwoliłoby przejechać dystans 390 kilometrów. Z oficjalnego komunikatu firmy dowiadujemy się ponadto, że będzie to najszybsza technologia ładowania EV spośród wszystkich aktualnie obecnych na rynku, a jej udostępnianie miałoby się odbywać za pomocą licencji. Opracowana technologia została już wykorzystana w oferowanych przez Enevate bateriach wyposażonych w anody zawierające ponad 70 procent krzemu. Baterie wykorzystujące nową technologię posiadają jeszcze jedną ważną z punktu widzenia użytkownika cechę, czyli dużą odporność na pracę w niskich temperaturach oraz efektywniejsze odzyskiwanie energii pochodzącej z hamowania rekuperacyjnego. Nie da się ukryć, że jeśli omawiana innowacja okaże się tak sprawnie funkcjonująca, jak zapewnia producent, zniknie większość barier utrudniających rozwój elektromobilności. W ten sposób moment masowej rezygnacji z użytkowania konwencjonalnych samochodów będzie tylko kwestią czasu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.