świecąca ścieżka rowerowa

Świecąca ścieżka rowerowa budzi międzynarodowe zainteresowanie

We wrześniu 2016 roku w Lidzbarku Warmińskim powstała nietuzinkowa ścieżka rowerowa świecąca w ciemności dzięki wykorzystaniu związków chemicznych nazywanych luminoforami. Wywołała ona wiele zainteresowania nie tylko wśród mediów, ale także wśród różnych firm, które chciałyby wykorzystać tę technologię w swoich projektach.

Dr inż. Igor Ruttmar, prezes TPA Instytutu Badań Technicznych Sp. z o.o., poinformował, że do jego firmy nadeszły oferty z różnych stron świata. Propozycje napłynęły z ponad osiemdziesięciu krajów, m.in. ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, jednak największe zainteresowanie technologia ta wywołała w USA.

Świecąca ścieżka jest nie tylko samowystarczalna, ale także ekologiczna. Nie wymaga żadnych dodatkowych źródeł zasilania. Kolor emitowanego przez nią światła zależy od wykorzystanych luminoforów. Za dnia ścieżka ładuje się dzięki promieniom Słońca, w nocy zaś cała nagromadzona energia jest oddawana w postaci światła. Technologia stosowana przez TPA to innowacja, nie dziwi więc tak wielkie zainteresowanie, jakie budzi.

Więcej na temat świecącej ścieżki rowerowej w artykule:

Pierwsza w Polsce świecąca ścieżka rowerowa

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

PSPA: O 100% wzrosła liczba rejestracji samochodów elektrycznych w ujęciu rok do roku

Po polskich drogach porusza się już blisko 5,9 tys. samochodów elektrycznych. Mogą one korzystać z ponad 694 stacji ładowania – wynika z danych z Licznika elektromobilności, uruchomionego i aktualizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Z analiz wynika, że od stycznia do maja tego roku liczba rejestracji elektrycznych samochodów osobowych w Polsce wzrosła o 100% w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 r.