Wiadomości OZE Szefczovicz: Baterie znajdują się obecnie w centrum rewolucji przemysłowej 30 października 2017 Wiadomości OZE Szefczovicz: Baterie znajdują się obecnie w centrum rewolucji przemysłowej 30 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. Unii Energetycznej, Marosz Szefczovicz, w swej wypowiedzi mającej miejsce podczas posiedzenia wysokiego szczebla KE w sprawie rozwoju i produkcji baterii w Europie podkreślił, że baterie są obecnie w centrum trwającej rewolucji przemysłowej. Ich rozwój i produkcja odgrywają strategiczną rolę w postępującym przejściu na „czystą mobilność” i „czyste systemy energetyczne”. Reklama Baterie uosabiają naszą ambicję, jak określono w Unii Europejskiej pod przewodnictwem Jean-Claude’a Junckera, aby pomóc naszym branżom pozostać lub stać się światowymi liderami w dziedzinie innowacji, digitalizacji i dekarbonizacji – podkreślił Szefczovicz. Polityk zauważył także, że obecnie Europa znajduje się w krytycznym momencie, ponieważ wciąż nie istnieje w niej krajowa baza produkcyjna, co ma negatywny wpływ na pozycję krajów UE w łańcuchu dostaw. Przekłada się to bezpośrednio na koszty związane z transportem, opóźnienia czasowe, słabszą kontrolę jakości czy ogólne ograniczenia w projektach. Szefczovicz zapowiedział, że członkowie Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w ścisłej współpracy w Komisją Europejską, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i zainteresowanymi państwami członkowskim będą tworzyć konkurencyjny łańcuch produkcyjny, aby tym sposobem zdobyć znaczące rynki, zwiększyć zatrudnienie, wzrost gospodarczy i poziom inwestycji w Europie. Na początku 2018 roku zostanie przedstawiony plan strategiczny, który będzie miał formę kompleksowej mapy drogowej dla Unii Europejskiej w sprawie rozwoju produkcji baterii. Plan ten zostanie przedstawiony podczas Dni Przemysłu UE. Źródła: Komisja Europejska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.