Wiadomości OZE Szefczovicz: Baterie znajdują się obecnie w centrum rewolucji przemysłowej 30 października 2017 Wiadomości OZE Szefczovicz: Baterie znajdują się obecnie w centrum rewolucji przemysłowej 30 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Europejczycy mniej przekonani do elektromobilności niż Amerykanie. Nowy raport Coraz mniej kierowców deklaruje gotowość do zamiany samochodu spalinowego na elektryczny. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie wyraźnie słabnie – wynika z najnowszego raportu Shell. W 2024 roku 48% kierowców deklarowało gotowość do przesiadki z aut spalinowych na elektryczne, dziś to już tylko 41%. Tymczasem w USA i Chinach utrzymuje się stabilne lub rosnące poparcie dla elektromobilności. Główne bariery? Koszt zakupu i niewystarczająca infrastruktura ładowania. Elektromobilność Kalifornia pozywa Trumpa za cofnięcie zakazu sprzedaży aut spalinowych Stan Kalifornia złożył pozew przeciwko administracji Donalda Trumpa po tym, jak federalna rezolucja unieważniła zakaz sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku. Sprawa ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów klimatycznych USA i przyszłości rynku zeroemisyjnego transportu Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. Unii Energetycznej, Marosz Szefczovicz, w swej wypowiedzi mającej miejsce podczas posiedzenia wysokiego szczebla KE w sprawie rozwoju i produkcji baterii w Europie podkreślił, że baterie są obecnie w centrum trwającej rewolucji przemysłowej. Ich rozwój i produkcja odgrywają strategiczną rolę w postępującym przejściu na „czystą mobilność” i „czyste systemy energetyczne”. Reklama Baterie uosabiają naszą ambicję, jak określono w Unii Europejskiej pod przewodnictwem Jean-Claude’a Junckera, aby pomóc naszym branżom pozostać lub stać się światowymi liderami w dziedzinie innowacji, digitalizacji i dekarbonizacji – podkreślił Szefczovicz. Polityk zauważył także, że obecnie Europa znajduje się w krytycznym momencie, ponieważ wciąż nie istnieje w niej krajowa baza produkcyjna, co ma negatywny wpływ na pozycję krajów UE w łańcuchu dostaw. Przekłada się to bezpośrednio na koszty związane z transportem, opóźnienia czasowe, słabszą kontrolę jakości czy ogólne ograniczenia w projektach. Szefczovicz zapowiedział, że członkowie Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w ścisłej współpracy w Komisją Europejską, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i zainteresowanymi państwami członkowskim będą tworzyć konkurencyjny łańcuch produkcyjny, aby tym sposobem zdobyć znaczące rynki, zwiększyć zatrudnienie, wzrost gospodarczy i poziom inwestycji w Europie. Na początku 2018 roku zostanie przedstawiony plan strategiczny, który będzie miał formę kompleksowej mapy drogowej dla Unii Europejskiej w sprawie rozwoju produkcji baterii. Plan ten zostanie przedstawiony podczas Dni Przemysłu UE. Źródła: Komisja Europejska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.