Wiadomości OZE Szefczovicz: Baterie znajdują się obecnie w centrum rewolucji przemysłowej 30 października 2017 Wiadomości OZE Szefczovicz: Baterie znajdują się obecnie w centrum rewolucji przemysłowej 30 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. Unii Energetycznej, Marosz Szefczovicz, w swej wypowiedzi mającej miejsce podczas posiedzenia wysokiego szczebla KE w sprawie rozwoju i produkcji baterii w Europie podkreślił, że baterie są obecnie w centrum trwającej rewolucji przemysłowej. Ich rozwój i produkcja odgrywają strategiczną rolę w postępującym przejściu na „czystą mobilność” i „czyste systemy energetyczne”. Reklama Baterie uosabiają naszą ambicję, jak określono w Unii Europejskiej pod przewodnictwem Jean-Claude’a Junckera, aby pomóc naszym branżom pozostać lub stać się światowymi liderami w dziedzinie innowacji, digitalizacji i dekarbonizacji – podkreślił Szefczovicz. Polityk zauważył także, że obecnie Europa znajduje się w krytycznym momencie, ponieważ wciąż nie istnieje w niej krajowa baza produkcyjna, co ma negatywny wpływ na pozycję krajów UE w łańcuchu dostaw. Przekłada się to bezpośrednio na koszty związane z transportem, opóźnienia czasowe, słabszą kontrolę jakości czy ogólne ograniczenia w projektach. Szefczovicz zapowiedział, że członkowie Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w ścisłej współpracy w Komisją Europejską, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i zainteresowanymi państwami członkowskim będą tworzyć konkurencyjny łańcuch produkcyjny, aby tym sposobem zdobyć znaczące rynki, zwiększyć zatrudnienie, wzrost gospodarczy i poziom inwestycji w Europie. Na początku 2018 roku zostanie przedstawiony plan strategiczny, który będzie miał formę kompleksowej mapy drogowej dla Unii Europejskiej w sprawie rozwoju produkcji baterii. Plan ten zostanie przedstawiony podczas Dni Przemysłu UE. Źródła: Komisja Europejska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.