Wiadomości OZE Szwedzka gazeta: „Koniec nieekologicznych reklam” 02 października 2019 Wiadomości OZE Szwedzka gazeta: „Koniec nieekologicznych reklam” 02 października 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Szwedzki dziennik ogłosił, że nie będzie już przyjmował reklam od firm, które produkują towary z zastosowaniem paliw kopalnych. Reklama Dziennik „ETC” jest w całości poświęcony tematowi ekologii. Redaktor naczelny Andreas Gustavsson swą decyzję o odmowie publikacji reklam firm, które wytwarzają produkty z użyciem paliw kopalnych, podjął razem z zarządem wydawnictwa, działem marketingu i dziennikarzami. – To decyzja kluczowa dla wiarygodności gazety – podkreśla Gustavsson. Przyznaje jednak, że radykalna odmowa przyjmowania reklam wpłynie na finanse wydawnictwa. Mimo wszystko redakcja jest przekonana, że w dłuższej perspektywie ta strategia okaże się korzystna. Nakład dziennika to 10 tys. egzemplarzy dla ponad 200 tys. czytelników. – Jestem świadom tego, że branża medialna to trudny rynek i trudno na niej przetrwać, jeśli chodzi o kwestie finansowe. Jednakże kryzys klimatyczny wpływa na każdego z nas – mówi naczelny „ETC” i pyta: – Gdzie może zajść dziennikarstwo, jeśli jest finansowane przez siły, które czerpią zyski z blokowania działań zmierzających do reakcji na kryzys klimatyczny? W maju aktywiści z grupy „Extinction Rebellion” wystosowali list otwarty do agencji reklamowych – apelują w nim o przyłączenie się do walki o przyszłość środowiska i podjęcie działań, które wpłyną na zatrzymanie zmian klimatycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.