Wiadomości OZE Szwedzka gazeta: „Koniec nieekologicznych reklam” 02 października 2019 Wiadomości OZE Szwedzka gazeta: „Koniec nieekologicznych reklam” 02 października 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Szwedzki dziennik ogłosił, że nie będzie już przyjmował reklam od firm, które produkują towary z zastosowaniem paliw kopalnych. Reklama Dziennik „ETC” jest w całości poświęcony tematowi ekologii. Redaktor naczelny Andreas Gustavsson swą decyzję o odmowie publikacji reklam firm, które wytwarzają produkty z użyciem paliw kopalnych, podjął razem z zarządem wydawnictwa, działem marketingu i dziennikarzami. – To decyzja kluczowa dla wiarygodności gazety – podkreśla Gustavsson. Przyznaje jednak, że radykalna odmowa przyjmowania reklam wpłynie na finanse wydawnictwa. Mimo wszystko redakcja jest przekonana, że w dłuższej perspektywie ta strategia okaże się korzystna. Nakład dziennika to 10 tys. egzemplarzy dla ponad 200 tys. czytelników. – Jestem świadom tego, że branża medialna to trudny rynek i trudno na niej przetrwać, jeśli chodzi o kwestie finansowe. Jednakże kryzys klimatyczny wpływa na każdego z nas – mówi naczelny „ETC” i pyta: – Gdzie może zajść dziennikarstwo, jeśli jest finansowane przez siły, które czerpią zyski z blokowania działań zmierzających do reakcji na kryzys klimatyczny? W maju aktywiści z grupy „Extinction Rebellion” wystosowali list otwarty do agencji reklamowych – apelują w nim o przyłączenie się do walki o przyszłość środowiska i podjęcie działań, które wpłyną na zatrzymanie zmian klimatycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.