Wiadomości OZE Terenowy motocykl elektryczny od AGH 20 października 2018 Wiadomości OZE Terenowy motocykl elektryczny od AGH 20 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Studenci Akademii Górniczo-Hutniczej zbudowali nowy pojazd – terenowy motocykl elektryczny, którego silnik został zamontowany w piaście tylnego koła. Drogę prowadzącą od pomysłu do realizacji takiego przedsięwzięcia przybliżył Szymon Kurpiel, prezes Koła Naukowego Mechaników AGH. Reklama „Zaletą takiego motocykla jest to, że jest on po pierwsze cichy, a po drugie nie generuje żadnych spalin. Z takich ważniejszych parametrów motocykla: silnik umieszczony jest w piaście tylnego koła, posiada 8 kW mocy ciągłej, a jego moc chwilowa to 15 kW. Baterie umieszczone są w całości w ramie. U góry znajduje się komputer pokładowy i elementy sterowania innowacyjnym ekranem o fajnym designie”, powiedział Szymon Kurpiel. Elektryczny motocykl został skonstruowany przez studentów AGH w zaledwie pięć miesięcy. Posiada ramę wykonaną z chromo-molibdenu, a obudowę z włókna węglowego. Pojazd wyposażony jest także w komputer pokładowy wyświetlający wszystkie najważniejsze parametry jazdy. Dzięki specjalnej aplikacji na smartfona możliwa jest również zdalna komunikacja. „Jest to motocykl terenowy, zatem prędkość maksymalna została wysterowana do 80 km/h, a maksymalna prędkość, z jaką może się poruszać silnik, to jest około 120 km/h. Baterie wystarczają na przejechanie godziny dynamicznej jazdy w terenie. W przeliczeniu na taką drogę utwardzaną, czyli np. asfalt, to jest około półtorej do dwóch godzin. Wiadome, że im łagodniejsze są warunki jazdy, tym ten zasięg jazdy mamy dłuższy, gdyż jest mniejsze zużycie prądu”, podkreślił przedstawiciel E-Moto AGH. W 25-osobowym zespole E-Moto AGH czynnie działają studenci trzech różnych kół naukowych: Mechaników, Hydrogenium oraz Spectrum. KN Mechaników z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki zajmuje się realizacją części mechanicznej przedsięwzięcia, konstrukcją pojazdu oraz jego napędem. KN Hydrogenium z Wydziału Energetyki i Paliw odpowiada za tworzenie układu zasilania, natomiast KN Spectrum z Wydziału Informatyki, Elektrotechniki i Telekomunikacji zajmuje się telekomunikacją. Motocykl stworzony przez zespół studentów z AGH zadebiutował w trakcie zawodów SmartMoto Challenge odbywających się w dniach 6-9 lipca 2017 r. w Barcelonie. W klasyfikacji generalnej krakowski zespół zajął czwarte miejsce. Jurorzy docenili m.in. układ hamulcowy oraz część mechaniczną pojazdu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.