Elektromobilność Tesla. Bezpieczeństwo według Elona Muska 12 października 2020 Elektromobilność Tesla. Bezpieczeństwo według Elona Muska 12 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Najlepsze przyśpieszenie, aerodynamika oraz duże zasięgi to niewątpliwie cechy charakteryzujące pojazdy marki Tesla. Jednak producenci zapewniają, że poza niezapomnianymi wrażeniami podczas jazdy samochód zadba również o bezpieczeństwo pasażerów. Co czyni Teslę najbardziej troskliwym autem na świecie? Reklama Inżynierowie Jedi w służbie Muska Inżynierów pracujących dla Tesli zwykło się nazywać „inżynierami Jedi”, ze względu na ich wysokie kwalifikacje. Obecnie zespół pilnie pracuje nad doskonaleniem funkcji jazdy autonomicznej w samochodach marki Tesla. Jak twierdzi Elon Musk, sprzęt jest gotowy, brakuje tylko odpowiedniego oprogramowania. Niemniej jednak pojazdy Tesla już teraz posiadają szereg funkcji niewymagających ingerencji człowieka. Ich zadaniem jest ochrona pasażerów przed niebezpieczeństwami, które mogą czyhać na trasie. Aktywne funkcje bezpieczeństwa Aktywne funkcje bezpieczeństwa znajdziemy we wszystkich pojazdach Tesli skonstruowanych od września 2014 roku. Przyjrzyjmy się kilku z nich. Automatyczne hamowanie awaryjne włącza hamulce samochodu gdy podejrzewa, że pojazd zaraz zderzy się z przeszkodą lub innym uczestnikiem ruchu drogowego. Celem jest całkowite uniknięcie zderzenia, a nawet jeśli okaże się to niemożliwe, automatyczne hamowanie pozwoli zmniejszyć siłę uderzenia. Ostrzeżenie przed kolizją to funkcja, która monitoruje drogę przed sobą w poszukiwaniu ewentualnych przeszkód i powiadamia o nich kierowcę. Opcję można całkowicie wyłączyć lub ustawić, z jakim wyprzedzeniem czasowym chcemy otrzymywać powiadomienie. Jednym z wariantów powyższej funkcji jest ostrzeżenie przed kolizją boczną. Dzięki niej kierowca Tesli na bieżąco otrzymuje informacje o pojazdach lub przeszkodach, które pojawiają się niebezpiecznie blisko bocznych drzwi samochodu. Przyspieszenie ze świadomością przeszkód dostosowuje szybkość pojazdu do warunków panujących na drodze. System wyznacza maksymalną prędkość, biorąc pod uwagę napotkane przeszkody wykryte przez funkcję „Ostrzeżenie przed kolizją”. Monitorowanie martwego pola uruchamia się w momencie, gdy kierowca planuje zmienić pas. Ostrzega wówczas o przeszkodach lub pojazdach znajdujących się w martwym polu, czyli obszarze niewidocznym dla prowadzącego w lusterkach bocznych i lusterku wstecznym. Unikanie opuszczania pasa ruchu śledzi linie pasa i pomaga utrzymać Teslę w torze. Jeśli pojazd zacznie zjeżdżać z wyznaczonego pasa ruchu, funkcja skieruje samochód z powrotem na niego. Wariantem dla tej funkcji jest sygnał ostrzegawczy. Unikanie wyjazdu z pasa ruchu jest zaawansowaną wersją powyższej funkcji. Jeśli samochód opuszcza swój pas ruchu i istnieje ryzyko kolizji (zatłoczony pas lub pojazd nadjeżdżający z przeciwka), Tesla szybko zmieni kierunek, aby uniknąć zderzenia. Warto przypomnieć, że producent umożliwia wyłączenie każdej funkcji, tym samym dając kierowcy możliwość skomponowania zestawu zgodnego z potrzebami i warunkami w konkretnym momencie. Precyzyjna konstrukcja gwarantem bezpieczeństwa Flota Tesli zawdzięcza 5-gwiazdkowe oceny bezpieczeństwa nie tylko aktywnym funkcjom. Ogromna zasługa należy także w precyzyjnej, dopracowanej konstrukcji pojazdu. Jako przykład może służyć Model 3, którego struktura składa się ze stali i aluminium. Takie połączenie zapewnia wysoką wytrzymałość. Jak czytamy na stronie producenta, w testach zgniecenia dachu Model 3 był w stanie wytrzymać nacisk czterokrotnie przekraczający jego masę. Tesla Model 3, fot. tesla.com Z kolei Model S, dzięki baterii zamontowanej pod podłogą minimalizuje ryzyko przewrócenia pojazdu podczas uderzenia. Tesla Model S, fot. tesla.com Źródło: insideevs.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.