Elektromobilność Tesla zainwestuje w nową fabrykę w Chinach 19 lipca 2018 Elektromobilność Tesla zainwestuje w nową fabrykę w Chinach 19 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Popularny producent aut elektrycznych Tesla poinformował o planach budowy fabryki montażowej w chińskim Szanghaju, która w skali roku umożliwi wypuszczenie na rynek samochodowy około 500 tysięcy pojazdów. Chińskie miasto jest głównym ośrodkiem chińskiego przemysłu motoryzacyjnego. Reklama Dyrektor generalny Tesli Elon Musk poinformował o porozumieniu z Chińczykami zaraz po sygnowaniu przedwstępnej umowy. Musk podkreśla, że budowa rozpocznie się bezpośrednio po uzyskaniu stosownych zgód i zezwoleń. Pierwsze pojazdy zjadą z linii już za dwa lata. Oprócz uniknięcia chińskich ceł importowych nakładanych na samochody wyprodukowane w USA, fabryka w Chinach obniży Tesli także koszty transportu i sprawi, że komponenty pozyskiwania energii będą bardziej ekonomiczne. With my team after a profoundly interesting discussion of history, philosophy & luck with Vice President Wang in 中南海紫光阁 pic.twitter.com/pHd52YTZD2 — Elon Musk (@elonmusk) July 12, 2018 Porozumienie jest efektem rocznych starań Tesli na rzecz realizacji nowego projektu. Zakład będzie w całości należał do Tesli. Komentatorzy zauważają, że nie wskazano wartości inwestycji, a środki powinny się być spore, by od zera móc zbudować gigafabrykę aut elektrycznych. Tesla stoi więc przed zadaniem pozyskania dużego kapitału. Tesla chce rozszerzyć swoje możliwości i skuteczniej dotrzeć do rynków globalnych. Musk, obecnie 47- latek, powiedział, że ponad dwa lata temu spodziewał się, że Tesla wyprodukuje ponad 500 000 pojazdów w 2018 roku w zakładzie montażu samochodów w Fremont w Kalifornii, ale jednak plan nie udał się ze względu na powolną produkcję, która nastąpiła – jak określił Musk, na skutek „nadmiernej robotyzacji”. Tesla miała małe problemy z dostawami komponentów na czas. W pierwszej połowie tego roku zbudowano już w sumie około 88 000 pojazdów. Just finished an amazing 3 day visit to China. The world has never seen human energy & vigor at such scale. Incredibly impressed with Tesla China team & potential for the future. — Elon Musk (@elonmusk) July 12, 2018 Tesla podąża za marką Harley-Davidson, planując ekspansję poza USA, aby obejść cła w związku z nasilającymi się sporami handlowymi za prezydentury Donalda Trumpa. Podczas gdy akcje producenta motocykli spadły w wyniku działań prezydenta, plany Muska jak dotąd uniknęły większych problemów. Szybko rozwijający się chiński rynek pojazdów nowej generacji stanowi ogromną szansę dla Tesli. Obszar transportu obejmujący samochody z zasilaniem akumulatorowym, hybrydowym i wodorowymi ogniwami paliwowymi stanowił w zeszłym roku 777 000 pojazdów i przekroczono milion sprzedaży w 2018 roku – według Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. Rządowy, docelowy plan obejmuje 7 milionów sprzedanych pojazdów rocznie do roku 2025. Według danych LMC Automotive Tesla sprzedała w zeszłym roku 14 779 pojazdów w Chinach. Państwo Środka stanowiło 17% przychodów firmy w 2017 roku. „Tesla jest głęboko zaangażowana na rynku chińskim i nie możemy się doczekać, aby zbudować tu jeszcze więcej samochodów dla naszych klientów”, poinformowała z entuzjazmem firma w swoim e-mailowym oświadczeniu. Ostatnio informowaliśmy, że testy drogowe systemu automatycznego hamowania awaryjnego w Modelu S Tesli i S90 Volvo w obecności mediów przeprowadzał luksemburski instytut testujący i standaryzujący – ILNAS. Okazało się, że auto Tesli nie przeszło ich pozytywnie. Źródła: Bloomberg Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.