1200x628 4
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

To pierwsze takie pojazdy w PKP Intercity

To pierwsze takie pojazdy w PKP Intercity

Rozstrzygnięto przetarg na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT) dla PKP Intercity. Pojazdy dostarczy spółka NEWAG, która jako jedyny podmiot złożyła ofertę w postępowaniu.

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Nowość w taborze PKP Intercity

Zamówienie stanowi przełomowy moment dla polskiego przewoźnika w związku z tym, że hybrydowe zespoły trakcyjne pojawią się po raz pierwszy w taborze PKP Intercity (PKP IC). To element nowego kierunku rozwoju PKP IC, na który zwrócił uwagę prezes zarządu spółki. 

– Zgodnie z nowym kierunkiem rozwoju PKP Intercity chcemy powiększać nasz tabor pod kątem jak największej liczby pojazdów zespolonych. Na ten moment spółka posiada blisko 90 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Rozstrzygnięty dzisiaj przetarg na dostawę 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych pozwoli nam zapewnić nie tylko komfort pasażerom, lecz także zoptymalizować koszty operacyjne w spółce. To pierwsze takie pojazdy w PKP Intercity – powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Jakie będą nowe pociągi?

Nowoczesne pojazdy, zaprojektowane z myślą o najwyższym komforcie pasażerów oraz efektywności operacyjnej, oferują 178 miejsc siedzących, w tym 154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej. Dodatkowo będą wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, 8 stojaków na rowery oraz maszyny vendingowe z ofertą gastronomiczną.

– Jesteśmy niezwykle dumni, że nasza oferta została wybrana. Historyczny kontrakt, jakim jest dostawa 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity, potwierdza naszą wiodącą pozycję w branży kolejowej. Razem z PKP Intercity dążymy do wprowadzenia nowoczesnych i efektywnych rozwiązań, które znacząco podniosą standard podróży kolejowych w Polsce – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes zarządu NEWAG S.A.

Zastąpią pojazdy spalinowe?

Pojazdy będą wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS oraz silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin. 

Wyprodukowane przez NEWAG hybrydowe zespoły trakcyjne będą kursować na trasach krajowych w kategorii InterCity, w tym również niezelektryfikowanych, co powinno pozwolić na skrócenie czasu podróży oraz umożliwi zastąpienie aktualnie wykorzystywanego na tych liniach taboru.

Zgodnie z umową, pierwsze dwa pojazdy zostaną dostarczone zamawiającemu w terminie do 30 miesięcy od daty jej podpisania. NEWAG S.A. zobowiązuje się również do utrzymania pojazdów przez 10 lat.

– Sprawne rozstrzygnięcie tego zamówienia z pewnością pozwoli na podniesienie standardu oferty PKP Intercity oraz poprawę efektywności eksploatowanego taboru, szczególnie w kontekście obsługi linii niezelektryfikowanych. Niemniej projekt nie został odpowiednio przygotowany pod kątem utrzymania. Prowadzimy rozmowy z producentem oraz szukamy własnych rozwiązań, by zapewnić stosowne zaplecze dla tych pojazdów – skomentował Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.

Źródło informacji: NEWAG, intercity.pl

Fot. Konrad Krajewski, flickr.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.