Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Toyota z nowymi pomysłami na elektromobilność

Toyota z nowymi pomysłami na elektromobilność

Japoński koncern zamierza sprzedać 5,5 miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku, gdzie 4,5 miliona będą stanowiły pojazdy hybrydowe i typu plug-in. Reszta to pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi i elektryczne. W tym celu Toyota nawiązała współpracę z firmami, takimi jak chiński CATL, BYD,a nawet Subaru.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Toyota zamierza podjąć współpracę w Chinach z nowymi partnerami CATL i BYD, po to aby przyspieszyć rozwój swoich samochodów elektrycznych o 5 lat. Firma CATL to chiński producent baterii specjalizujący się w sprzedaży akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych. Z kolei BYD to chińska firma zajmująca się produkcją samochodów osobowych i autobusów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Partnerstwo Toyoty z CALT będzie się opierało m.in. na dostawach ogniw akumulatorowych, rozwoju jakości baterii, przyjęciu wspólnych standardów, jak i recyklingu tychże baterii. Chiński producent baterii CALT ma na swoim koncie współpracę z znanymi markami samochodowymi, takimi jak: VM, BMW, Daimler, Volvo, Hyundai, Honda, Nissan czy Renault.

Plany Toyoty na przyszłość

Na początku roku Toyota przedstawiła swoje plany rozwoju. Jednym z nich było między innymi wprowadzenie do 2030 roku dziesięciu swoich samochodów z zasilaniem akumulatorowym. Z kolei do 2025 roku zamierzają osiągnąć sprzedaż w wysokości 5,5 miliona pojazdów elektrycznych. Dlatego też firma szuka kolejnych partnerów do współpracy. Oprócz CALT i BYD będzie to także Toshiba zajmująca się technologią elektryczną oraz elektrotechniczną i producent baterii GS Yuasa. Póki co Toyota zakupuje akumulatory od swojego biznesowego partnera Primearth EV Energy, w którym udziały ma Panasonic. W planach obu tych firm jest opracowanie baterii półprzewodnikowych do końca przyszłego roku. Toyota i Panasonic mają w zamiarze zaprezentować baterię półprzewodnikową na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio w 2020 roku.

Póki co nowa strategia Toyoty będzie się koncentrować na autach hybrydowych, na technologii ogniw paliwowych, nie zapominając o tzw. BEV, czyli pojazdach o napędzie elektrycznym (akumulatorowym). Skupi się także na zelektryfikowaniu wszystkich swoich dostępnych modeli do 2025 roku. W Chinach rynek pojazdów elektrycznych jest największy, dlatego firma musi sprostać jego wymaganiom. W zależności od odbiorców Toyota przygotowała dla każdego innowacyjne rozwiązania w zakresie elektromobilności. Do poruszania się po chodnikach została stworzona seria iWalk, dla osób poruszających się na wózkach – iRide i dziewięć innych modeli samochodów elektrycznych z serii BEV: C-HR i Izoa, które mają być w ofercie Toyoty już w przyszłym roku. W planach jest także wydanie sześciu nowych modeli opartych na platformie r-TNGA oraz autobus wahadłowy – e-Pallette. Natomiast współpraca Toyoty z Subaru pozwoli na opracowanie elektrycznego akumulatora typu SUV.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.