Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Kubki wielokrotnego użytku na wynos w Starbucksie na londyńskim lotnisku

starbucks

Kubki wielokrotnego użytku na wynos w Starbucksie na londyńskim lotnisku

Starbucks rozpoczął test kubków wielokrotnego użytku na wynos na londyńskim lotnisku Gatwick. W ten sposób marka chce stopniowo ograniczyć i wyeliminować zużycie papierowych kubków. Klientów do wyboru wariantu wielokrotnego użytku ma zmotywować dopłata do napoju wydawanym w naczyniu jednorazowym.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Cel Starbucksa to ograniczenie zużycia papierowych kubków jednorazowego użytku do 7000 sztuk miesięcznie w przypadku kawiarni na lotnisku Gatwick. Klienci w zamian będą mogli skorzystać z 2000 kubków wielokrotnego użytku. Tego typu rozwiązanie przetestowane zostanie przez miesiąc. Do napoju wydawanego w naczyniu jednorazowym doliczana ma być opłata w wysokości 6 centów.

Chcemy nauczyć ludzi, że kupując produkty na wynos, też mogą ograniczać zużycie odpadów – komentuje Jaz Rabadia, manager Starbucksa w Wielkiej Brytanii.

To nie jedyne działanie tej marki mające na uwadze ochronę środowiska i zmniejszenie jej śladu węglowego. Kevin Jahnson, prezes Starbucks, zdeklarował m.in., że do 2020 roku z obrotu w swoich kawiarniach na całym świecie wyeliminuje plastikowe słomki. Zastąpią je odpowiedniki papierowe lub inne wytworzone z tworzywa biodegradowalnego. Do użytku trafią również przykrywki do kubków z tzw. dziubkiem ułatwiające picie. Dzięki temu, według wstępnych szacunków, do środowiska nie trafi aż miliard słomek.

Przypominamy, że zgodnie z wyliczeniami Unii Europejskiej mieszkańcy Wspólnoty wytwarzają rocznie 26 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych. Niestety, zaledwie 30% z nich podlega ponownemu przetworzeniu.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.