Wiadomości OZE Trwają prace nad NordLink 14 listopada 2017 Wiadomości OZE Trwają prace nad NordLink 14 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Ludzki mocz – czy może być stosowany jako nawóz dla wzrostu upraw? Jak się okazuje, ludzki mocz może mieć nietypowe zastosowanie. Jego skład to bomba odżywcza dla roślin, wspomagająca wzrost upraw. Co więcej, pozyskiwanie moczu jest darmowe i ekologiczne, w przeciwieństwie do nawozów syntetycznych. Wiadomości OZE Co Polacy rozumieją pod pojęciem bycia “eko”? Według badań, świadomość ekologiczna Polaków rośnie. Coraz więcej osób zwraca uwagę na działania takie jak recykling, oszczędzanie prądu czy zrównoważone podróże. Rośnie również wiedza na temat wpływu technologii na naszą planetę oraz tego, jak ograniczyć jej negatywne oddziaływanie. Łącze 1.4GW połączy niemieckie i norweskie sieci energetyczne. Reklama Władze TenneT, Statnettu oraz KfW uczestniczyły w ceremonii zawieszenia wiechy w niemieckiej stacji przekaźnikowej, będącej częścią łącza NordLink – interkonektu o mocy 1,4 GW, który połączy Norwegię i Niemcy. Ceremonia miała miejsce w Wilster w Szlezwiku-Holsztynie. Za budowę dwóch stacji przekaźnikowych, znajdujących się na lądzie, odpowiedzialna jest spółka ABB. Kabel morski do połączenia obu stacji dostarczy Nexans z Norwegii. Cały projekt wyceniany jest na dwa miliardy euro. Linia HVDC o długości 623 kilometrów biegnie pomiędzy Tonstad w Norwegii i Wilster w Niemczech. Umożliwia wymianę energii pomiędzy sieciami przesyłowymi obu tych krajów. Pozwoli to na wymianę niemieckiego prądu z wiatru na norweski, pochodzący z hydroelektrowni. 516 kilometrów łącza ma biec pod powierzchnią morza. Kolejne 54 km biegnie po lądzie w Niemczech. Pierwsze 134 km zostały ułożone w sierpniu tego roku. Instalacja zaczęła się w Vollesfjord na południu Norwegii i zakończyła u granic wód terytorialnych Danii. Kolejnym etapem jest budowa 53 kilometrów linii łączącej morski kabel dobijający do brzegu w Vollesfjord do stacji w Tonstad. Budowa samej stacji transformatorowej w Tonstad jest niemalże ukończona – informują przedstawiciele TenneT. Plan przewiduje, że budowa systemu zostanie ukończona do 2019 roku. Uruchomienie przewidziane jest na rok 2020. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.