Polska UOKIK skontroluje też ENEA SA w związku z antyunijną kampanią dezinformacyjną 07 marca 2022 Polska UOKIK skontroluje też ENEA SA w związku z antyunijną kampanią dezinformacyjną 07 marca 2022 Przeczytaj także Polska „3MAJ się, Polsko!” – gdy reklama delikatesów mówi więcej niż kampania prezydencka Kiedy emocje wokół nadchodzących wyborów zaczynają przybierać na sile, a język kampanii politycznych coraz bardziej przypomina starcie na barykadach, niespodziewanie to nie kandydaci, ale… reklama delikatesów przypomina nam, czym naprawdę może być Polska. Polska Budowa zbiorników retencyjnych a wysiedlenia – rosną protesty Projekty Wód Polskich w kwestii budowy suchych zbiorników retencyjnych nabrały tempa po tragicznej powodzi z września ubiegłego roku. Przeciwko rozwiązaniom protestują mieszkańcy, którzy z powodu budowy musieliby zostać przesiedleni. 11 lutego 2022 roku w związku ze zgłoszeniami konsumentów będących klientami spółki ENEA S.A. Poseł Magdalena Łośko podjęła interwencję poselską. Chodzi o kontrowersyjną kampanię największych spółek energetycznych w Polsce. Reklama UOKIK skontroluje też ENEA SA Osoby zgłaszające się do Poseł zwracały uwagę, że do otrzymywanych przez nich rachunków za prąd dołączany jest przez spółkę komunikat z następującymi informacjami: – „(…) na cenę energii elektrycznej w taryfie G (dla gospodarstw domowych) składają się: 59% koszt uprawnień do emisji CO2 wynikający z Polityki Klimatycznej Unii Europejskiej” oraz „Największy wpływ na cenę energii mają koszty uprawnień CO2, które wynikają z zasad polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Obecnie stanowią aż 59% średniej ceny energii dla gospodarstwa domowych”. Zdaniem osób zgłaszających się do Poseł powyższą sprawę spółka próbuje tworzyć wrażenie, że za podniesienie cen energii elektrycznej odpowiedzialna jest tylko i wyłącznie Unia Europejska. Tymczasem nierzetelne przekazywanie danych dotyczących sposobu obliczania cen energii elektrycznej może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową poprzez wprowadzanie konsumenta w błąd. Kampania dezinformacyjna Oprócz komunikatów wysyłanych bezpośrednio do klientów, pod koniec stycznia na polskich ulicach pojawiły się antyunijne billboardy, które szybko wzbudziły kontrowersje. Wynika z nich, że polityka klimatyczna UE jest przyczyną drastycznie wzrastających cen energii. Okazuje się, że kampania jest manipulacją, która ukrywa wiele istotnych faktów. Koncerny energetyczne miały wprowadzać w błąd w sprawie przyczyn wzrostu cen energii elektrycznej.Poseł w interwencji podkreśliła konieczność wszczęcia postępowania i zbadania czy spółka ENEA S.A. dopuściła się praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.W odpowiedzi Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował Poseł Magdalenę Łośko, że wystąpił do ENEA S.A. z żądaniem przedstawienia wyjaśnień w sprawie. Wcześniej wniosek o zbadanie kampanii dezinformacyjnej złożyła do UOKIK fundacja Frank Bold: UOKiK zajmie się dezinformacją klientów przez TAURON źródło: mat. prasowe Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.