Wiadomości OZE Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku 11 stycznia 2019 Wiadomości OZE Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku 11 stycznia 2019 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen założył niezależną spółkę Elli Group GmbH, która będzie dostawcą zielonej energii. To kolejny krok we wdrażaniu ekologicznych rozwiązań i upowszechnianiu technologii elektrycznych. Takie działania mają jednocześnie ocieplić wizerunek potentata, za którym wciąż ciągnie się afera związana z emisją spalin. Reklama Według szacunków wprowadzenie usług Elli Group GmbH nastąpi w przyszłym roku. Ma to się zbiec z wypuszczeniem na rynek nowej rodziny pojazdów Volkswagen I.D. Do 2020 roku Volkswagen planuje uruchomić kilka tysięcy stacji ładowania. Co zapewni nowa spółka Volkswagena? Nowa spółka z siedzibą w Berlinie zaoferuje usługi związane z ładowaniem pojazdów elektrycznych w domu oraz w miejscach publicznych. Mają obejmować stacje ładujące, ładowarki naścienne, rozwiązania taryfowe oraz oprogramowanie związane z zarządzaniem energią. Thorsten Nicklaß, nowy szef spółki, zapewnił, że klienci otrzymają energię wolną od dwutlenku węgla, pochodzącą jedynie z odnawialnych źródeł energii (z certyfikatem TÜV). „Naszą misją jest wyprowadzenie e-mobilności z niszy i uczynienie z niej głównego nurtu” – dodał. W ofercie Volkswagena znajdują się dwie ładowarki. Podstawowa wersja o mocy 11kW umożliwi naładowanie pojazdu elektrycznego prądem zmiennym w ciągu pięciu–ośmiu godzin. Druga, działająca w trybie prądu zmiennego, będzie miała moc 22kW i zapewni dwukierunkowy przepływ energii. Dzięki niej baterie będą mogły gromadzić nadwyżki energii. Infrastruktura głównym problemem sprzedażowym pojazdów elektrycznych Volkswagen nie po raz pierwszy pokazuje, że zamierza mocno inwestować w technologię pojazdów elektrycznych. Założenie spółki Elli, oferującej usługi ładowania, ma pośrednio wpłynąć na atrakcyjność ekologicznych aut. Brak dobrze rozbudowanej infrastruktury to obecnie jeden z największych problemów we wdrażaniu elektromobilności. Pomimo prężnego rozwoju w tym kierunku koncern wciąż zmaga się z efektami sfałszowania w 2015 roku laboratoryjnych testów emisji spalin w USA i EU. źródło: pv-magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.