Wiadomości OZE W Los Angeles powstaną „plastikowe” drogi 22 października 2019 Wiadomości OZE W Los Angeles powstaną „plastikowe” drogi 22 października 2019 Przeczytaj także Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Los Angeles, we współpracy z innowacyjną firmą Technisoil, planuje do budowy dróg wykorzystać tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu. Zastąpienie asfaltu plastikiem ma przynieść oszczędności zarówno w budownictwie drogowym, jak i w zarządzaniu odpadami. Reklama Tradycyjnym materiałem używanym do budowy dróg jest asfalt pochodzenia naturalnego lub asfalt otrzymywany jako jedna z frakcji przerobu ropy naftowej. Konstruktorzy firmy Technisoil planują zastąpić go „olejem z tworzywa sztucznego”, czyli środkiem wiążącym otrzymanym z plastikowego granulatu. Powstające w procesie recyklingu odpadów plastikowe bryłki zostaną przetopione w pewien rodzaj bitumu (czyli substancji na bazie oleju), który zmieszany z innymi materiałami chodnikowymi ma być alternatywą dla tradycyjnego asfaltu. Władze Los Angeles planują zastosować tę innowacyjną metodę na rogu West First Street i North Grand Avenue. Według szacunków ekspertów korzyści z „plastikowych” dróg jest naprawdę wiele. Po pierwsze, mogą pomóc rozwiązać problem nadmiaru odpadów z tworzyw sztucznych, które z roku na rok coraz bardziej piętrzą się na wysypiskach. Ponadto ta technologia, w przeciwieństwie do zwykłego asfaltu, wykorzystuje niewielką ilość ropy naftowej, przez co budowa dróg jest szybsza i charakteryzuje się mniejszym śladem węglowym. „Plastikowe” drogi mają również aspekt ekonomiczny – używane do ich budowy materiały są znacznie tańsze, a przy tym siedmiokrotnie wytrzymalsze niż tradycyjny asfalt. Przeprowadzane testy wykluczyły także przedostawanie się cząsteczek mikroplastiku do wód gruntowych. fot: Skrzyżowanie First Street i Grand Avenue. Miejsce pierwszego testu plastikowego asfaltu (fot. Wiki) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.