Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Do końca maja trwały konsultacje społeczne nad warszawskim “planem ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. Teraz pojawiły się informacje o jego nowej wersji. Reklama Wymogi ustawy o elektromobilności Obowiązująca ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na stolicę wymóg, aby w jej granicach znalazło się minimum 1000 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Zgodnie z danymi z Licznika Elektromobilności, Warszawa – spośród innych polskich miast – ma ich najwięcej. Licznik Elektromobilności, dane z czerwca 2020, źródło pspa.com.pl Do końca tego roku ma pojawić się jeszcze 41 punktów. Konsultacje społeczne w Warszawie Pierwsza wersja planu dla ogólnodostępnych punktów ładowania zakładała instalację 517 stacji z 1034 punktami ładowania. Od połowy kwietnia do końca maja warszawiacy mogli zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące planu. Po ich zebraniu i analizie zaakceptowano większość z nich. Na ich podstawie usunięto 5 lokalizacji stacji ładowania oraz dodano 30 nowych (czyli w sumie pojawi się 542 stacje). Priorytetem było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodów przy miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, a także ze sprawami urzędowymi oraz przy placówkach służby zdrowia. Kolejne etapy formowania planu Teraz, po konsultacjach społecznych, radni ustalają plan z operatorami systemu elektroenergetycznego. Dalej projekt wróci do ratusza, gdzie radni będą głosowali za jego uchwaleniem. Gdy wejdzie w życie, obowiązek instalacji ładowarek spocznie właśnie na operatorach. Źródło: portalkomunalny.pl, pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.