Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Do końca maja trwały konsultacje społeczne nad warszawskim “planem ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. Teraz pojawiły się informacje o jego nowej wersji. Reklama Wymogi ustawy o elektromobilności Obowiązująca ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na stolicę wymóg, aby w jej granicach znalazło się minimum 1000 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Zgodnie z danymi z Licznika Elektromobilności, Warszawa – spośród innych polskich miast – ma ich najwięcej. Licznik Elektromobilności, dane z czerwca 2020, źródło pspa.com.pl Do końca tego roku ma pojawić się jeszcze 41 punktów. Konsultacje społeczne w Warszawie Pierwsza wersja planu dla ogólnodostępnych punktów ładowania zakładała instalację 517 stacji z 1034 punktami ładowania. Od połowy kwietnia do końca maja warszawiacy mogli zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące planu. Po ich zebraniu i analizie zaakceptowano większość z nich. Na ich podstawie usunięto 5 lokalizacji stacji ładowania oraz dodano 30 nowych (czyli w sumie pojawi się 542 stacje). Priorytetem było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodów przy miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, a także ze sprawami urzędowymi oraz przy placówkach służby zdrowia. Kolejne etapy formowania planu Teraz, po konsultacjach społecznych, radni ustalają plan z operatorami systemu elektroenergetycznego. Dalej projekt wróci do ratusza, gdzie radni będą głosowali za jego uchwaleniem. Gdy wejdzie w życie, obowiązek instalacji ładowarek spocznie właśnie na operatorach. Źródło: portalkomunalny.pl, pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.